I'm still standing, trots att allt är trist

Åh, den här dagen är hemsk. Jag hade tänkt tillbringa den med Ida, för vi kunde varit lata ihop med en film eller så. Men jag vill inte se film själv, och jag orkar inte höra av mig till någon annan. Anledningen till varför Ida inte tänkte umgås med mig; Rille. BAH. Den grabben ska få med mig att göra, som sabbat min söndag. Idag har jag: Suttit vid datorn & varit på ICA och köpt Irish cream kaffe. KUL dag. Nej. Så därför är det dax för några listor. Listor är kul när man har tråkigt. Dessa listor har jag snokat upp på nätet. Listor och listor, det vetesjutton. Vi kör ändå.

 

Antal böcker jag ägt/äger: 

 

Ha, kul fråga. Ett hundratal böcker från barndomen, och kanske en tvåhundra böcker från 'nutiden'. (Nej, jag gör inte mycket mer än läser)

 

Senast köpta bok:

Beställde från cdon.com, så det blev flera.

 

Michael Moore - Korkade vita män

 

Peter Ortvik - Peter's People tar sig en titt på Murphy's lag

 

Jack Kerouc - På drift

 

Filip Hammar - Två nötcreme och en moviebox

 

Douglas Coupland - Hej Nostradamus!

 

Senast lästa bok:

Michael Moore - Korkade vita män

 

Jag säger bara en sak: läs den. Underbar politisk satir.

 

Fem böcker som gjort stort intryck på mig (Utan inbördes ordning):

1. Prins hatt under jorden. Underbar barnbok, som jag tänker på lite titt som tätt. Alla som känner till den här kommer nog också ibland att tänka på stackars prins Hatt, och speciellt den spelade busken, som är otroligt vacker på bilden.

 

2.  Harry Potter böckerna. Jag är en riktig Harry Potter junkie, läser allt jag kommer över. Var bland annat inne idag och läste det nya kapitlet i fanfiction genren, Draco Veritas. Allt jag har att säga om Harry Potter serien är att du inte läser böckerna, du upplever dem. Du är med, du figurerar själv i boken, du är med när det händer, du känner alla utan och innan. Övriga förklaringar överflödiga, Harry Potter- blod rinner i mina ådror.

 

3. Harlequinboken Inget att förlora, som väckte mitt brinnande intresse för män i cowboyhatt, och som är anledningen till att jag vill bo på en Ranch och knalla omkring i cowboyboots. (Vilket jag numera kan göra, med mina nya, läskigt heta cowboyboots)

 

4. Narniaböckerna. Kommentarer är nästan överflödiga här. Alla borde känna till vägen genom garderobsdörren som öppnar upp Narnias fantastiska värld. Alla borde känna till vem Aslan är. Alla sju böckerna är lika underbara. Läs dom. Gå sedan på biofilmerna som kommer nu i höst. Räkna med att träffa mig där.

 

5. Liftarens Guide till Galaxen. Humor och fantasy på hög nivå. Roboten Marvin tar hem alla poäng som finns att få, genom att bli 3 gånger äldre än universum tack vare ett antal tidsresor. Alla fem böckerna har jag samlade i en enda stor, tung och tjock bok. Den som inte vet varför man borde bära runt på en handduk eller hur Marvin godnattsång går; Dö. Eller sluta läs böcker. Du är inte värd det. Den psykotiska, självmordsbenägna roboten är humor på riktigt. Han ber folk att slita ut hans kretskort, så att han ska få ett slut på allt. Humor!

 

Och självklart,

 

De åtta bästa låtarna just nu:

 

Bruce Springsteen - Candy's room

 

Bachman Turner Overdrive - You ain't seen nothing yet

 

Dire Straits - Calling Elvis

 

Pink Floyd - Another brick in the wall

 

Elton John - I'm still standing

 

Thin Lizzy - Cowboy song

 

Nancy Sinatra - Bang Bang (my baby shot me down)

 

Cornelis Vreeswijk - Polaren Pär på socialen

 

Så nu hoppas jag på att du också besvarar samma frågor, och ser till att jag får läsa dem. Gärna via blogg. Övriga ställen funkar också. Nu ska jag ta mig en Irish Cream kaffe. Tjao! / P


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback