Passioner och galenskaper

Men självklart så händer det igen! Sitter ute och leker lite på internet, trillar in på cdon.com -och, voíla! Sex böcker är på väg hem till mig. Jag vet att jag inte borde, men oj vad jag älskar böcker. Förutom den äckliga skräckboken som jag fortfarande ine vågar öppna. Är inne på slutklämmen, men jag får snart en hjärtattack. Psykopaten - usch, tvi fy och blä. Skräck på bästa nivå. Michael Moore är väldigt intressant, så hans korkade vita män är på väg. Blir den första att öppna! Fast iofs så är ju även en bok om Bruce på väg, och den lockar ju inte lite. :)

 

Firat Ida har vi även gjort, vilket resulterade i världens mest uppochner vända födelsedag. Sagostigen, fika i ett dike - jag vill inte ens föreställa mig vad folk egentligen tror om oss.

 

Jobbar konstant resten av sommaren - Yey! Inte roligt alla gånger, men pengarna säger jag inte nej till. Utan pengar - inga fler böcker.

 

Åker till England i januari och i maj nästa år. Båda gångerna för att träffa Sam, själv i januari och med hela tjocka familjen i maj. Underbart! :) Ska även klämma in en resa till Rom med järngänget, om någon av oss kan hålla hårt i slantarna, det vill säga. Hoppas på det. Och som de vet åker vi dit för att uppleva Colloseum och Parthenon, det är ingen jäkla nöjestripp för eran del. (Dock för mig).

 

Mitt mål här i livet är som bekant att finna den heliga Graal, vilket är en rätt sjuk idé. Men oj så mycket intressanta böcker det finns i ämnet. Inte bara om Graal, dessutom om Tempelriddarna också. (Hm, jag känner att intresseklubben antecknar. Se Indiana Jones & Det sista korståget och läs Holy Blood, Holy Grail och förstå mig. )

 

Någon borde slå mig så fort jag nämner något om historia, religion och kultur. Det här känns mest galet.

 

Om exakt tjugotvå dagar och i detta klockslag sitter jag nu och sippar på första drinken i Bulgarien, Sunny Beach. Brun som en pepperkaka ska jag bli, och jäklar vad kul vi ska ha. Adlen skall firas så fort vi kommer ner, med pompa och ståt. Jippey, alla blir arton iår utom jag. Iofs har jag min trogna följeslagare Petra och alla andra 88:or, men ändå. Jag vill ju tatuera mig nu, inte om ett halvår. Bah.

 

Nej, nu blir det att bläddra lite i någonting som innehåller en massa text, troligtvis gamla hederliga Reader's Digest - Det Bästa, underbarare tidskrift får man leta länge efter. Imorgon är en ny dag där jag tänker bli brun. Tjao! / P

(Bruce Springsteen - Candy's Room -> lyssna och njut!)


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback