Fest ikväll

Jobbade igår, och tiden rann på som bara den, väldigt skönt. Efter att Henrik varit jättesnäll och åkt till statoil för att köpa snus till mig och sedan skjutsa hem mig så blev det att lägga sig i sängen, läsa expressen fredag och äta lite choklad. Imorse när jag låg och försökte somna om ringer telefonen, och jag bestämmer mig för att ignorera den. Efter ca 40 signaler slutar det, och när jag väl släpar mig upp visar det sig vara ett mobilnummer som jag inte känner igen som har ringt. Så nu är jag allmänt jättenyfiken på vem sjutton det var som ringde.

 

Ikväll är det fest som gäller, i Vadsbro, och av erfarenhet vet jag att de festerna alltid blir roliga. Väntar nu på att Ida ska komma hem ifrån Katrineholm så jag kan tala om för henne att jag har ordnat skjuts hem. Förfest hos Adlen kanske? Måste diskutera mer med Ida om hur det ska bli. Imorgon måste man dock släpa sig upp hur tidigt som helst, vilket inte känns särskilt lockande. Men lyckligtvis vet jag vad jag ska ha på mig, vilket alltid är en lättnad. Bör väl förvänta mig att Ida kommer hit sen för att länsa min garderob på en hel del kläder, som alltid! :P

 

På tisdag har vi programdag i skolan, och min klass ska upp till Stockholm. Två tråkiga saker ska upplevas, jag kommer inte ens ihåg vad. Men det blir tid över för shopping, så det känns inte helt meningslöst. En bra stund på något café ska det bli också, med en riktigt god caffe latte. Nu får man bara hoppas på fint väder så man får lite färg i ansiktet.

 

Har tänkt på chokladfromage i snart en vecka nu, och från ingenstans så påpekar Elin att det är dax för chokladfromage och fruktsallad för oss nu. Faschinerande, men glad blev jag, för nu får jag äntligen en bra anledning till att äta det. :)

 

Nej, nu måste jag ta tag i mitt pluggande. Geografiprov på måndag, massor med sidor att läsa igenom och jag har inte ens börjat. Sanslöst, men inte helt ovanligt. Man kanske skulle ta och sätta sig i solen. Japp, så får det bli!

 

Take care / P


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0