Det är ingen som har lust

För tjugotre minuter sedan skrev jag det senaste inlägget. Så himla tråkigt har jag. Det finns ingenting att göra, boken är slut och jaghar en känsla av att det är jättekallt ute. Vinter. Känner ni hur alla gråa dagar och kalla nätter bara smyger in på oss, lurandes runt hörnet? Depression, here we come! Gode gud låt mig komma iväg till Sam tidigt, så fort jag fyllt arton. Tatuering 23 januari, det är en måndag. Man kanske ska dra 25? Och komma hem en vecka senare, fylld med lite mer energi och ägare till massor med härliga plagg från Harvey Nicks? Och maaaassvis med böcker, ofcourse. Dom finns inte på svenska, och dom säljs inte ens i Sverige. Inte ens på mitt älskade cdon. Helst av allt - The Periolus Guard. Och med spänd förväntan väntar jag på Cassandra Claire's - City of Bone. Från fiction till fantasy, som gått från word's times new roman till äkta bokstäver, tryckta på papper och i ett litet käckt fodral. Publicerad! Fett.


Nej, nu klagar jag över att vintern är på väg, som vanligt. Jag klagar på att böcker tar slut, och jag vill även klaga på att jag har extremt tråkigt, som ni kanske insåg i början av texten. Neeej, jag tänker härmed dricka en halvliter vatten, och sedan ge mig ut på en extremt hurtig promenad, så att jag blir av med lite aggressioner.


Och härmed, sist av allt, vill jag tillägga att folk borde sluta klaga på saker. (Till klagomål räknas allt jag skrivit ovan, förutom den om vintern. Vintern kan --- hm, ja, göra något fult. ) Man borde sluta klaga, sluta gnälla, sluta bry sig om petitesser och börja leva. Jag tror inte vi gör det. Vi, här, i Flen. Vi klagar, tjafsar och bryr oss om petitesser allt för mycket. Jag föreslår att ni slänger ett öra på Lasse's Det är ingen som har lust, och sedan på timglas, eftersom den är vacker och påminner mig om att vintern faktiskt tar slut. Hej.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0