Väldigt mycket om ingenting

Uppdatering för de senaste dagarna på G. Sorgligast just nu är att Arvid, megamästaren på Jeopardy åkte ut efter rekordmånga 13 gånger!! Arvid är min idol. Nån jäkla nazistnisse slog ut honom, som var kung på kategorin "gränsar till Tyskland". Idiot. Arvid is my homeboy. Där snackar vi allmänbildning. Jag lyckades även slå pannan i dörrkarmen när jag skulle slänga en snus i papperskorgen, så lite svullen i huvudet har jag varit. Inte bra det inte.


Nyköping igår med Tina och Andréas. Investerade i ett par denimbirds- jeans, en väska och två tröjar från MQ. Har dessutom hittat drömvinterjackan, en Tiger som går på 2400:- vilket inte är roligt. Men jag måste bara ha den, snyggare jacka får man leta länge efter. Bjöd resesällskapet på lunch, och i fuckin' en timme satt vi och väntade på maten. EN timme. Och vi beställe toast. Jävla toastnisse, seg som jag vet inte vad. Förvånande nog köpte Andréas en Lindbergtröja, och jag ställer mig frågan; äger bror min något annat? Tina och jag tvivlar. Det blev lite innebandy efter Nyköping, Herrarna hade hemmamatch och seriepremiär. Vann gjorde de dessutom. Alltid kul att se dem, och läskiga Håkan som gjorde sex mål skrämmer livet ur Petra och mig. På tal om Petra, så var det sagt att jag skulle lista de tillfällen som jag gjort illa henne, eftersom jag är en talang på det. So here we go!


1. Petra och jag spelar innebandy vid sidan av sargen. Eller ja, spelar och spelar, vi tacklas mest. Det är då jag upptäcker att sargen inte sitter ihop ordentligt, och omtänksam som jag är vill jag inte att Petra ska springa in i sargkanten och göra illa sig. Därför drar jag i sargen samtidigt som Petra rusar mot mig för att tacklas. Resultat: Petra får sargkanten i benet vilket resulterar i blod och blåmärke.


2. Petra och jag är ute i Sjöstugan, och bestämmer oss för att bada bubbelpool i gummibåten. Petra har placerat sig i gummibåten vid bryggkanten, när jag bestämmer mig för att hoppa i. Resultat: Jag hoppar helt snett, missar gummibåten men träffar plaståran, som skär upp ett grymt djupt och brett jack i Petras ben. Mera blod.


3. Sjöstugan igen, Petra och jag ligger och solar. Varsitt glas vatten har vi laddat upp med i värmen. Jag ligger och bara njuter, blundandes, när jag hör hur Petra fyller sitt glas med sjövatten. Och eftersom jag vet att hon är en sadist, förstår jag att hon ska hälla vattnet över mig. När hennes glas är över mitt huvud, så bestämmer jag mig för att parera - med mitt glas. Kras. Resultat: Glassplitter överallt, och Petra blöder igen. Armar, händer och ben. Men jag lyckades också skära mig, dock bara i händerna.


4. Petra och jag är på fest. Efter att jag har hånglat med en viss person som jag alltid ångrar dagen efter, så kommer Petra fram till mig, glad i hågen, och tjuter "Pernilla din jäkla hora/slampa/idiot" (De lärda tvistar fortfarande om hennes exakta ord. Anmärkning: De lärda är Petra och Jag) Full som jag är, tar jag detta väldigt personligt, och i ett ruskigt sadistiskt tillstånd så trycker jag ner min tända ciggarett på Petras axel. Resultat: Petra skriker som en stucken gris, jag blir rädd, och Petra får ett fult ärr på axeln.


Självklart har jag gjort ännu mer sadistiska saker, men minnet sviktar. Petra har faktiskt också varit elak mot lilla snälla mig, men det vill hon inte kännas vid. Sadist- Petra. Satisfied? BAH! ;D


Bäst just nu är:

Rolling Stones - A bigger bang (Inte visste jag att det var sånt krut i sextioåriga gubbar. Hursomhelst, grymt bra CD, införskaffa snarast!)

Soundtracket till 'The Phantom of the Opera' (Jag finner inga ord. Gerard Butler sjunger som en GUD, och jag blir berusad av musiken. Himlen tur och retur med den skivan)


Sämst just nu är att jag har konstant ont i huvudet, och det är inte lite ont heller. Antingen så har mitt låga blodtryck gått i golvet, eller så har jag fått migrän. Ska till sjukan imorgon och kolla upp detta, för det är hemskt.


Körde bil idag, och jävlar så bra jag var! Pappa var helt lyrisk efteråt. Jag är grym. Ska till bilskolan någon dag och skriva in mig för åkturer och teori. PETRA, du skall följa med.


Nuuu blir det nog en kopp grönt té, värmeljus och 'en annan tid, ett annat liv' i sängen, som dagen till ära har fått helt färska lakan. Mumma. Och till de som bryr sig: Jag är klar med den där helvetiska spanskaartikeln. Jag äger. Tack till Johannes som tipsade om årets översättningsmaskin på internet.


Ses imorrn gott folk, nu vill mitt stackars huvud njuta av Phantom och té. // Pillan

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0