wake up and smell the coffey

Aaah, jag tänkte ta tillfället i akt och diskutera de sjuka saker som pågår i världen, i Sverige och i Flen. Kortfattat helt enkelt saker som är irriterande.. Terrorism sucks, vad är det för fel på folk? NEJ, det kommer inte komma någon messias, jesus, allah eller jehova som kommer att rädda er och frälsa folket. Folket har fått en hjärna, folket har lärt sig att tänka själva. Folket har vetenskapen, och då är det omöjligt att tro på en skäggig gubbe i himlen som är chef. Folket behöver inte frälsning, eftersom folket frälsas av sin nya gud; Medierna. Åh my god, teven äger. Teven har allt! Intriger, kärlek, humor, vänskap, lycka, sorg... Allt som vi borde ge oss ut i livet och skaffa istället. Alltså, terrorister och teven kan åka åt samma håll. Detsamma gäller pedofiler, seriöst? Sök hjälp eller dö. Vidrigt. Barn är framtiden, inte nån jäkla lustleksak. Urk.


Och i lilla Flen, en livs levande dokusåpa. Har blir alla kära i bästa vännens partner, hånglar med alla, är otrogna mot alla, förälskar sig på två sekunder, gör slut efter en vecka, skola/jobb pressar oss till vansinne, desperationen flödar, hur fan ska man hinna med allt? (allt och alla, för dem som så vill)

Vi borde bara stanna upp och inse vilket vansinneshål vi lever i. Vad är det vi värderar? Vad har vi för mål? Varför är det fortfarande "coolt" att röka, vara en player och göra bort sig totalt i skolan? När ska vi växa upp? Varför är alla så desperat törstande efter bekräftning?


Nej, dags att bärja värdesätta det vi har, och det vi älskar. Dom vi älskar. Vi är inte lovade morgondagen, vi har bara idag. Ta vara på er själva och de som betyder något för er. Utnyttja aldrig någons goda vilja, var ärlig, känn efter vart du själv står. Behöver du verkligen all bekräftelse? Alla flirtar med människor du egentligen inte vill ha? Var ärlig mot dig själv, då blir det enklare att vara ärlig mot andra. Och, ett stor OCH här. Det här är viktigt. Jag älskar dig - det är inte något man hasplar ur sig. Äkta, riktig svidande kärlek är såhär: "Being hated by you would still be better than being loved by anyone else." Säg bara sånt du verkligen menar. Och som en sista slutkläm; läs fler böcker. lär dig fler saker. lär dig vad som helst, för det är helt enkelt såhär: Kunskap är makt. Kunskap är någonting som du aldrig får nog av. Och du kan bara vara dig själv, varken mer eller mindre. Få människor att förstå det. Få dom att värdesätta dig för den du är. Gillar dom det inte, fine, let them leave. Vilka som är ens riktiga vänner, det får man lära sig när situationerna snurrar till sig, när det dyker upp svårigheter - närr allt är skit. De som bryr sig, de som frågar hur det är, de som vågar vara ärliga, de som vågar säga vad de tycker, de som man kan lita på i vått och torrt - Ta hand om dem. Den gruppen människor är en minoritet. Var en del av den minoriteten. Bry dig om folk. Visa vem du är på riktigt, så ska du få se deras riktiga jag. Och sluta sök bekräftelse, du duger som du är. Med eller utan skavanker (jag hoppas att du har några), skavanker och dåliga vanor gör oss till de vi är. Vad vore jag utan mitt konstanta snusande, mina tappra försök att pracka på folk böcker som de borde läsa, filmer som de borde se och all rockmusik de borde lyssna på? Vad vore jag utan min dumdristiga lathet, mian högt flygande framtidsplaner, mitt ständiga pratande, besattheten av skor och Elle/Illustrarad vetenskap/allt om historia/korsord/jeopardy/C.S.I.? Det är ens egenheter som formar en till en person, till en person som man antingen älskar eller hatar, valet är ditt. I vilket fall som helst, säg till folk vad du känner. Det kan göra stor skillnad för någon.


Så sant som det är sagt, wake up and smell the coffey. Det blir vad du gör det till. Så snälla, gör det bra.


Ida ville vara med i detta inlägg, so here we go: Eftersom Ida varken är terrorist, pedofil, teve- älskare eller desperat - Love Ya!


// Pernilla;


”Jag tycker om meningslösa tavlor, dörröverstycken, dekorationer, cirkuskulisser, skyltar,
allmogemålningar, urmodig litteratur, munklatin, erotiska böcker utan rättstavning,
romaner från mormors tid, fesagor, små barnböcker, urgamla operor,
meningslösa refränger, naiva rytmer. Jag drömmer korståg, upptäcksresor som
aldrig blivit beskrivna, republiker utan hävder, kvävda religionskrig, revolutioner i
seder och bruk, världsdelar som ändrar läge, folkslag som byter plats på jorden:
jag tror på all slags trolldom. Jag skriver tystnader och nätter, jag säger det osägbara.
Jag ger form åt svindlande känslor.”

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0