En typisk Svensk

Just för tillfället är jag väldigt duktig. Jag sitter och jobbar på en argumentativ uppsats om hur en svensk person egentligen ser ut och beter sig, en uppgift till min Engelska skrivkurs. Ämnet är hur kul som helst, alla känner väl till den blonda, blåöga svensken som alltid är punktlig, ärlig och aldrig gör något förhastat? Dessutom älskar medelsvensson att stå i kö, sopsortera och låtsas kunna något om politik och olika kriser i världen. Vi gör dessutom allting som vi alltid gjort förut, vi köper alltid Billingeosten och Scans kött, eftersom vi alltid har gjort så. Medelsvensken måste tro att det ligger något lurt bakom allt det som de inte använt förut. Och sen har vi ju det faktum att vi alla har liknande efternamn; Johansson, Svensson, Pettersson, Persson, Larsson, Nilsson... Snacka om att förvirra utländska människor!

Svensken är verkligen bra lustig. Villa-Volvo-Vovve... Vilket är det attribut som beskriver svensken bäst, enligt dig?

Skriv din åsikt
Postat av: Prinzessin

Skitsnack, det de egentligen vill säga säger de bara inom hemmets fyra väggar, så de är väl bra på att låtsas ;)

2006-04-29 @ 19:07:46
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: Pillan

Jo, låtsas är vi ju faktiskt bra på. Vi låtsas att vi trivs och att allt är frid och fröjd. Sant faktisk, det borde jag ta med i uppsatsen.

2006-04-29 @ 19:15:46
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: Petra

Anses jag som en dålig svensk för att jag är relativt sämst på punktligheten och låtsas? eller börjar jag bara bli influerad av omvärlden?

2006-04-30 @ 01:46:40

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0