London

Ah, London och England i allmänhet är helt amazing! Jag får aldrig nog..

Börjar med att släpa mig upp FYRA på morgonen i fredags, halvdöda åker Mogge och jag till Skavsta. Och eftersom "resebitarna" är sjukt tråkiga så fortsätter vi med att Sam hämtar upp oss på Heatrow. I en liten mörkblå mini- cooper med skotska flaggan målad på taket kommer han farandes. Att åka bil med Sam är som att åka Berg-och-dal banan utan att spänna fast sig. Helt livsfarligt alltså. Han åker på fel sida av vägen emellanåt, han missar när det är grönt och rött ljus, han kör sjukt fort... En trafikfara helt enkelt.

Anländer till Windsor, som är en helt fantastisk vacker gammal stad. Sam's hus ligger cirka fem meter från slottsmuren. Slottet ska vi inte tala om.. Enormt! Det känns som om man befinner sig i en gammal Robin Hood- film när man är därinne. Helt sjukt stort, plus att det ser ut som en klassisk riddarborg. Vi vandrade runt inne i slottet i närmare två timmar, där vi tittade på alla vackra gamla tavlor och salar.

Senare på kvällen blir det mat och bio i Slough, bion var riktigt kul (enligt Sam och mig). Mogge somnade dock någonstans i mitten. Efter det var klockan mycket, så vi begav oss hem. Min säng var helt fantastisk, man sov som en prinsessa i den. Dock var man tvungen att klättra upp i den..

Lördagen tillbringades i London, där vi hann med en hel del shopping! Mogge köpte kiltjacka för närmare fyratusen kronor (!). Själv investerade jag i;

Jackass- boxen.
DVDn The Notebook.
Tre böcker om Leonardo da Vinci, plus boken "The Serpent Grail". (Seriöst, bokhandeln var SEX våningar, stor som hela NK ungefär. Jag hade kunnat bosätta mig därinne..)
Ett par skor och två t-shirts från GAP.
Té i en burk med London tunnelbanesystem på. (Ha Ha)
En "London" t-shirt.
Ett halsband med ett kors i pärlemor (Dock köpt i Kyrkan på Windsor Castle)
Souvenir till Adlen och till Petra.
Present till Mamma och Pappa. (Dock köpta i Windsor.)

Det där var nog i stort sett allt.. Jag kunde kosta på mig den dyra Jackass- boxen tack vare Mogge och Sam som bjöd mig på precis allt. (Idioter, jag hade ju pengar med mig till mat och dylikt.. )
En gång lyckades jag dock tack vare min otroligt snabbhet slänga fram pengar till att betala en fika med, innan de hann reagera. Go Me!

På kvällen gick Mogge och jag på musikal, The Lion King. Helt fantastiskt hur de lyckats med alla kostymer, ah, jag älskar musikaler! Förra gången jag var i London såg jag ju Grease, så det här får nog ta och bli en tradition. Mogge bjöd på musikalbiljetten, vilket jag inte ville gå med på. Sextiofem pund per biljett, det är SJUKT dyrt..

Sedan bar det av hem till Windsor igen, där Sam visade mig alla fina och gamla saker han har. Han har massor med böcker som är hur gamla som helst. Den äldsta boken han har är fyrahundra år gammal, och skriven av en släkting till honom. Helt fantastiskt. Han visade mig en byrå som han ärvt av sin gudmor, gammeldrottningen av England. Vi såg två exakt likadana sådana på slottets utställning. Ah, han visade så många vackra gamla saker! Helt amazing.

Söndagen bestod mest av resan hem igen, då Mogges och min frukost sköts upp hela hela tiden. Klockan tre fick jag min frukost! Det är lite väl sent när man gick upp klockan nio..

I alla fall, resan var underbar, det var ruskigt roligt att få träffa Sam igen! Jag saknar alltid honom så fruktansvärt mycket.. Det underbara är att när han pratar om mig med sina vänner så kallar han mig för sin syster, vilket passar bra då jag alltid referar till honom som min tredje bror.. Man bara måste älska den människan! Han har lovat att komma hit i sommar, och till hösten så funderar han och jag på att åka till Paris och gå på Louvren. Det blir nog även en Londonresa i höst igen.. England är fantastiskt, direkt när vi landat sa Mogge att han ville flytta dit igen, och jag förstår honom.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0