Stort Liv

Jag gick på en gata mot ett äventyr
Jag kom till en plats där pengar styr
Där spriten var billig men fyllan dyr
Man fattar lätt varför mänskor flyr
Det är ett hårt liv

Jag har sett hur du kämpar för att ta dig loss
Hur rösten manar; Stå upp och slåss
Hur dumheten sprakar med tomtebloss
Hur den fadda massan skriker; Kom med oss
Det är ett tufft liv

Jag reste iväg för att få nånting gjort
Jag trodde sporren fanns på annan ort
Men deras klockor gick lika fort
Det är ett snabbt liv

Jag satt i en bar långt västerut
Där jag känner mig hemma och har vart förut
På TV:n visade man ett lyckligt slut
Och allt såg plötsligt lite bättre ut
Det är ett gott liv

Skriv din åsikt
Postat av: sheida

har du skrivit dikten själv? :)

2006-04-26 @ 15:54:31
URL: http://sheidas.webblogg.se
Postat av: Pillan

Näe, men jag önskar att det var jag som skrivit det! Det är ett utdrag från Lars Winnerbäck - Stort Liv.

2006-04-27 @ 14:35:04
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0