Skolarbeten vs. Lov

BAH!

Här sitter jag i snöyran och skriver en jäkla uppsats om emigrationen i novellform. Ärligt talat så är det riktigt tråkigt, men dock väldigt lätt. Betygskriterierna var ungefär; Försök sätta dig in i hur en person under den här epoken tyckte och kände, försök använda historisk fakta, blabla...

Det värsta är bara att när jag väl är klar med den här uppsatsen, så väntar mer läxor på mig. Jag ska skriva en sammanfattning på engelska om Shakespeares A midsummer night's dream, och möjligtvis plocka ut lite repliker som vi ska ha till ett kommande teaterstycke i EngB, jag ska skriva en Summary till min Engelska Skrivkurs, och sen ska jag troligtvis göra något mer som jag redan glömt bort. Allt ska dessutom in på måndag, direkt efter lovet. Det innebär alltså att jag kommer att vara tvungen att sitta på söndag kväll och plugga, eftersom jag känner mig själv så pass väl att jag vet att jag inte kommer göra klart allt de närmsta dagarna. Och på söndag kommer jag vara rejält bakfull eftersom det är firmafest på lördag, jag ska dessutom in till Eskilstuna för att handla, och ska sedan fira min svägerska som fyller år. LYCKAT! Neeej. Nu får jag ångest, jag kunde ju pluggat igår eftersom jag varken jobbade eller träffade folk. Det enda jag gjorde igår var att träna på gymmet, men det tog ju inte direkt upp flera timmar.

Om någon människa därute har ett bra tips på hur man faktiskt får arslet ur vagnen och gör klart skolarbeten så fort man får dem, tveka inte att tipsa mig. Jag har inte det svårt i skolan, jag har bara svårt att ta tag i alla dessa urtråkiga saker.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0