Söndag

Idag har jag faktiskt fått lite saker gjorda! Jag har pluggat massor med Historia, om emigrationen. Infot ska vara klart till imorgon, och sen ska det skrivas en uppsats. Jag har dessutom skrivit ett 'informellt brev' till min engelska skrivkurs, vilket ska vara inne imorgon. Så nu har jag inget överhängande kvar att göra. Men seriöst, ett informellt brev? Kan det bli mycket lättare än så? Jag har tvättat två maskiner, kammat hunden, städat åt fisken, skrivit upp lite mer grejer i min fina receptbok (när tänker jag någonsin ställa mig och laga mat?), plockat iordning en aning i rummet och varit och firat farfar som minsann fyller 82 år idag. Jag åt på tok för mycket smörgåstårta, that's all I have to say.

Ah, man pluggar absolut bäst till en skiva med antingen Cornelis eller Dylan. Avkopplande musik.

Imorgon måste Albin och jag ordna Petras present, för hon fyller ju faktiskt på onsdag. Då blir det premiär på krogen för hennes del! Jag ska med, men det känns lite knivigt med pengarna, eftersom jag bara MÅSTE spendera allt på en gång. Hur lyckas jag? Födelsedagspengarna, löningen och studiebidraget är så gott som slut, redan. Jag är helt sanslös.

Nej, nu ska jag fortsätta plocka i mitt rum, det ser tyvärr fortfarande förjävligt ut. Sen ska jag se lite mer vänneravsnitt (Jag har under helgen säkert sett 30 stycken..) och läsa lite i Mitch Alboms "Fem personer du möter i himlen". Lättläst bok, men tyvärr känns den inte lika djup som jag hade hoppats på. Men man får inte alltid som man vill! Godnatt!

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0