Besvikelser

Jag måste påpeka en tanke kring nyårsdagens besvikelse. Först och främst börjar det nya året aldrig bra, eftersom man alltid vaknar upp med en överhängande baksmälla, mascara i hela ansiktet och äter chips till frukost. Det är ju konstant nyårsdagens första besvikelse, men besvikelse nummer 2 är nästan snäppet värre. Jag kommer hem, och väl hemma står det en dingnande fruktbricka med allehanda ost och kex på köksbordet. Mumma tänker jag, och börjar göra iordning ett fat med vindruvor, carambole, olika slags meloner, brieost, kex... Det verkligen vattnas i munnen. Det är då jag ser kiwin. Kiwi, som är så fruktansvärt gott.. Jag bestämmer mig för att ta all kiwi som finns kvar, när det slår mig att jag för cirka två månader senare blev allergisk mot kiwi. Sensmoralen i den här sagan är att det suger att vara allergisk som goda och nyttiga saker som kiwi. Kan jag inte få bli allergisk mot min trotjänare Hägendaaz Strawberry Cheescake?

Om en timme bör jag börja röra mig mot jobbet, där jag ska slava ända fram till stängning. Det är ju alltid lika roligt att klaga på jobbet, men det är tamejfan ingen som gråter den 25e varje månad.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0