Chaos

Ah, Albin och jag såg nyss The Butterfly Effect, och enbart därför måste jag söka fakta fakta fakta om The theory of Chaos. Vet du något, hör av dig. Nu blev jag plötsligt sjukt intresserad utav tidsresor och kaosteorin. Tiden är helt ofattbar, den går inte att ta på, men den styr ändå våra liv fullständigt. Att komma försent till ett viktigt möte ses numera som en dödssynd, då vi bytt ut girighet mot att vara sen. När jag hittar fakta om Chaos, då blir ni varse om det. Är det intressant, lär det dyka upp en avhandling här i bloggen.

Påtal om tid, så har jag stora planer på att komma i tid till alla mina lektioner, och absolut inte skolka från spanskan. Vi borde nästan ha en liten tävling; Ifall jag har 3 spanskalektioner i veckan, och avskyr spanska som pesten, men ändå kommer få typ VG i ämnet, då kvarstår frågan - Hur många dagar/veckor/månader dröjer det tills jag skippar nästa spanskalektion? För er som vill tävla (förstapris är äran, och möjligtvis en fin omnämning) så är det bara att skriva en kommentar om er teori. Första lektionen sker på tisdag, tio i tre till tio i fyra. Hur skall detta gå?

Skriv din åsikt
Postat av: tumi

ger du dig på det här ämnet ska du akta dig för alla new-age-fanatiker som har tagit kaos-teorin och gjort den till sin egen och börjat påstå en massa konstigheter och satt in den i exempel den inte passar in. Läs "Vetenskap Eller Villfarelse", rätt nyttigt faktiskt, då det inte är så lätt för en simpel lekman att veta vad som är sant eller inte. Tid är ett rätt kul ämne att läsa om i vilket fall, så det gör du rätt i att göra.

2006-01-12 @ 11:56:03
URL: http://wolf.blogg.se
Postat av: Petra

Angående Spanskalektionerna så är jag kluven på om det är kört redan på måndag eller om du klarar en hel vecka. Får jag chansa på båda?

2006-01-12 @ 21:46:17

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0