Frågor

Här är några saker som jag hoppas att ni, mina intelligenta och allmänbildade läsare, kan svara på:

1. Hur många isotoper har Uran? (Denna fråga vill jag dessutom ha källförteckning till!)

2. Kan man föreställa sig oändligheten?

3. Om Big Bang skapade "allt", vad skapades då Big Bang utav?

4. Kan det finnas människoliknande varelser på andra planeter, och i andra solsystem? Kan någon varelse ha skapat ett liknande materialistiskt samhälle som vi?

Pju, vissa saker är tunga att tänka på. Jag får ont i huvudet av att föreställa mig oändligheten. Jag tror att den är bakgrunden till min migrän.

Jag kanske borde starta en "Våga Fråga" kategori på bloggen! Så kan vi lkea lika roligt som Rix FM, och göra så att ni ställer en fråga, filosofisk eller teoretisk, så jag jag hitta svar! Det vore kul. Jag tror dessutom att jag bör skapa en kategori vid namn "onödigt vetande", så att jag får ur mig alla de dumma saker som jag vet. Jag ska klura lite på detta.

Svar önskas snarast på dessa frågor!

Skriv din åsikt
Postat av: cecilia

tyvär kan jag inte svara på någon av dina frågor men när jag läste på din profil kände jag att jag var tvungen att lämna efter mig en lite kommentar :p

jag älskar också att läsa! Jag läser alltid!! Jag gillar Bruce Springsteen, han är en av mina största idoler och jag missar aldrig CSI

jaha, då har jag fått det sagt! hoppas det går bra med frågorna :)

2006-01-28 @ 17:53:52
URL: http://cillan.blogg.se
Postat av: wolf

hiihi du kan inte begära att folk ska svara på dessa tunga universella paradoxala frågor i små korta kommentarinlägg, isåfall får du nog bara... ja iofs.. varför skulle inte svaret vara enkelt? Men jag kan likväl inte svara på dem, det skulle skada mitt forskarrykte, jag har lite alternativa lösningar till allt :D.
/T

2006-01-29 @ 23:15:29
URL: http://wolf.blogg.se
Postat av: Sandra

Hej!

Det är nog lite försent nu men...

1. Uran har sexton isotoper, alla radioaktiva.

(http://www.studera.com/nytto/persys/element/u.htm)

2006-02-12 @ 18:30:38
URL: http://rabarbersaft.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0