Ett långt inlägg som känns osammanhängande.

Imorse vaknade jag av att ICA's kära Maggan smsade mig och tyckte att jag kunde börja fem timmar tidigare. Jag kunde sträcka mig till två timmar tidigare, och ska därför pallra mig upp vid ett. Jag har jobbat arslet av mig på sistone, och trots att jag brukar ha seriösa problem med att säga nej till Maggan så lyckades jag idag. Nästan i alla fall.

Jag är inne i en bokperiod. Jag har ju i och försig alltid bokperioder, men denna period är sanslös. Jag snittar på en bok varannan dag. Så därför tog jag imorse tag i del ett av tre; Krig och Fred. Jag tänkte att den boken kanske skulle ta lite längre tid, då artonhundratalsböcker brukar vara lite tröglästa. Men NEJ,
Leo Tolstoj skriver som ett rinnande vatten, trots en miljö i boken som man personligen inte är hemmastadd med så går läsningen som en dans. Jag kanske kommer bli kär i Tolstoj.

På tal om böcker så ska jag starta en till blogg, nämligen Bokbloggen. Där kommer jag lägga upp recensioner på alla böcker jag läst/läser, tipsa om böcker i speciella genrer, hålla utkik efter nya kap och så vidare. Så den bloggen får bli en liten mötesplats för alla boktokar, så att jag har några att byta tankar med. Det ser jag fram emot, och jag kommer ordna den bloggen ikväll troligtvis! Jag slutar jobba halv åtta så jag har lite tid på mig.

Det vackra vädret har återigen anlänt, tyvärr har jag inte kunnat nyttja det då jag jobbar praktiskt taget dygnet runt. Igår hade Petra och jag händer fulla konstant på jobbet, och vi blev lite griniga mot slutet, men det vi lyckades med förtjänar en eloge! Petra och jag har alltså rensat ICA's alla godishyllor, och plockat fram allt med utgånget datum. Ni anar inte vilket jäkla slitsamt skitgöra det är. Men Petra och jag är DUKTIGA! Duktiga idioter.. På tal om Petra och böcker och allt jag tjatat om i det här inlägget så ska Petra snart få sätta sig med mig och lägga upp en idé, en plan och en layout för det företag som jag en vacker dag tänker starta. Och Petra ska bli delägare, vare sig hon vill eller inte! ;) Men hur kan hon inte vilja?

Nu blev det här inlägget ett såntdär långt och vädligt osammanhängande inlägg som jag lyckas ordna ibland när jag inte bloggat på länge. Men jag SKA faktiskt skärpa mig angående bloggandet. Jag gillar ju den här bloggen, och det är alltid lika kul när någon petar in en kommentar. Så jag ska återigen blogga riktigt regelbundet.

Det som hänt på sistone är att skolan är slut för den här gången, och jag är inne på mitt sista sommarlov. Det är med skräckblandad förtjusning som jag sen kommer ge mig ut i det verkliga livet. Jag blev i lördags vegetarian, efter att ha läst på i två års tid så tog jag äntligen det efterlängtade steget. Det känns riktigt bra, vad kan man säga, ingen kan göra allt men alla kan göra något. Så ni kanske förstår att det är av etiska skäl som jag blir vego. Det är lite som med min maniska sopsortering, den lilla människan försöker göra världen till ett bättre ställe. Men nej, jag kommer inte slå mina vänner när de äter hamburgare.. Jag är ingen militant vegan, jag gillar bara djur så pass mycket att jag ogillar att se dem på min tallrik. That's it.

Nu ska jag ge mig i kast med att laga lite mat, kurrandet i magen tar snart överhanden. Sedan bär det av till jobbet. Ha det underbart i solen alla ni som har tid att njuta av värmen!


Skriv din åsikt
Postat av: Petra

Vem känner Lassbo och vad är det som är kul? :D

2006-06-12 @ 18:32:31
URL: http://whoppe.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0