Man måste acceptera ibland

Jag har precis konstaterat att jag nu faktiskt måste acceptera det faktum att jag stressat ihjäl mig på sistone. Jag har blundat för det eftersom jag "inte är en sån som stressar", plus att jag inte velat skära ner på något. Men när man i tre månader har gått i skolan 40h i veckan och dessutom jobbat 40h i veckan, och på det massor med tungt skolarbete, så får man räkna med att kroppen säger ifrån.

Jag har fått massor med klassiska stressypmtom, till exempel så har jag tappat hår, varit helt tung i kroppen och tappat några kilon. Allt stressande har gjort att jag kunnat sova tolv timmar i sträck utan att vara utvilad, och jag som brukar vakna för att kissa en sisådär två gånger per natt. Mina ögon har sett mer eller mindre döda ut allt som oftast, och för att göra allt värre så har jag gjort tusentals "att göra-listor", tagit jobbtider jag borde ha sagt nej till och mitt i allt stressande så har jag rensat, städat och pysslat här hemma, vilket jag inte brukar göra. Allt stressande har gjort att jag glömt bort att äta helt och hållet vissa dagar, det enda som jag med säkerhet petar i mig är frukost.

När ens frisör som man träffar fyra gånger om året tycker att man har förändrats från att vara helt kolugn till att vara uppjagad, då bör man trappa ner lite. Jag har haft lov i snart två veckor nu, men ändå så är jag fortfarande grymt uppjagad. Så därför så tänker jag jobba de pass jag har, och sedan ta det lungt resten av tiden. Läsa böcker, sola.. Och ifall mina vänner hittar på nått kul (förhoppningsvis en spelkväll! detta var även en pik, spelkvällar borde ske oftare..) så hänger jag på ifall kroppen och humöret orkar. Jag har helt enkelt konstaterat att jag måste lägga in backen nu. Stressa vidare lär jag få göra i höst när allt sätter igång igen, men nu jäklar så ska jag se till att ta vara på mig själv.

pju...

Skriv din åsikt
Postat av: Petra

YES! När gör vi något?

2006-06-25 @ 01:03:46
URL: http://whoppe.blogg.se
Postat av: Negern

Spel kväll??

2006-06-27 @ 14:12:08
Postat av: Pillan

Spelkväll på lördags perhaps?

2006-06-28 @ 12:03:56

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0