Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Petra, som anser att vi Svenskar är skitdåliga på att berömma oss själva. Så därför ska jag nu göra en lista på allt jag som är förbannat bra på! Here we go;

Jag är en fena på att läsa böcker. Jag har ett riktigt läshuvud, och jag snittar på en sisådär fyra böcker i veckan. Ifall jag inte gick i skolan och inte jobbade så skulle det väl bli en 25 böcker i veckan. Detta innebär även att jag är riktigt bra på att köpa böcker för massvis med pengar varje månad..

Jag är bra på engelska, mycket tack vare min bror som vägrade prata svenska med mig när jag var liten. Jag pratar flytande så länge som jag inte pratar med min engelskalärare, jag skriver skitbra och jag förstår precis allt, även lustiga brittiska dialekter. Detta har bevisats av alla nationella prov jag någonsin gjort i engelska, då jag fått MVG på alla delar varje gång.

Jag är bra på att skriva. Dock inte på att blogga, då blir det mest slöskrivande. Men jag är bra på att skriva skönlitterärt, noveller, krönikor, rapporter, artiklar... Och detta är ju tacksamt då jag i framtiden vill arbeta med just skrivandet!

Jag är bra på badminton, och det är även den enda sport som jag är bra på.

Jag har ett öga för inredning, och det skulle märkas mycket mer ifall jag ibland städade mitt rum.

Jag vet alltid vad jag vill och vad jag gillar, jag är en fena på att argumentera för de saker som är viktiga för mig och det är precis omöjligt att köra över mig i någon fråga. Jag vänder aldrig kappan efter vinden, men jag är inte helt omöjlig när det gäller att ändra åsikt över människor. Många av mina vänner hatade jag innan det slog mig att vi fanimej passar ihop. Jag är självsäker och tar absolut ingen skit ifrån någon, och jag låter heller inte någon spy galla över mina vänner, för då råkar de illa ut.

Jag låter inte några av mina planer gå i stöpet, och jag är dessutom ruskigt bra på att planera. Jag stressar aldrig, och jag är alltid i tid och jag har aldrig lämnat in något skolarbete försent.

Jag är GRYM på TP och alla andra frågesporter, eftersom jag är grymt lättlärd och har ett fantastiskt minne. Det sägs även att jag är begåvad, men jag anser mer att jag är intelligent. Men jag är definitivt inte smart, enbart intelligent. Och det är skillnad, tro mig.

Jag är social och har lätt för att ta kontakt med andra människor. Jag gillar att stå i centrum, och jag har aldrig svårt för att skratta. Jag skrattar även åt mig själv.

Så, efter allt beröm för min egen del måste jag ju bara skriva upp de saker som jag är totalt värdelös på;
Fotboll, matlagning, jag har noll lokalsinne, jag bäddar aldrig sängen och jag är ingen höjdare på matte!

Utmaningen går vidare till alla som känner för att utmanas, ge er själva lite credit för det ni är bra på! Alla behöver vara lite ego ibland!

Skriv din åsikt
Postat av: Petra

Du är en fena på att få mig att se ljuspunkter med livet också! Sommarlov på fredag, vi måste umgås oftare.

2006-06-07 @ 21:40:06
URL: http://whoppe.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0