Om mig.

Jag fick nyss för mig att jag skulle skriva ett blogginlägg om mig själv. Inte med tråkiga fakta, utan mer med sådana där smågrejer som gör mig till den jag är. Udda saker, personliga saker.

Vi kan börja med min absolut största fobi; Getingar, bin och humlor. Jag har aldrig blivit stucken, men jag får ändå panik så fort jag ser en geting. Jag har låst in mig i badrummet då det har varit getingar på altanen, jag har gråtit i ren panik, jag har slagit enorma löprekord för att komma ifrån dem.. Fobin gör ju att jag inte alltid kan göra allt jag vill, och därför älskar jag att vara utomlands, för jag har endast sett en geting utomlands, på Rhodos. Så där kan jag vara lugn.

Jag är väldigt beroende av kaffe och snus. Jag snittar på en kanna om dagen, och efter varje kopp kaffe är en snus grädden på moset. Svart kaffe funkar alltid, varesig det är varmt eller kallt ute. Utan kaffe hade jag somnat in överallt, och utan mitt kära snus hade jag varit, ja, icke-beroende helt enkelt. Men om vi bortser från det, så skulle jag bli en riktig hagga ifall jag skulle sluta.

Jag har kort stubin, men det är väldigt sällan som jag är långsint. Jag brusar väldigt lätt upp, men lugnar snabbt ner mig igen. Ifall jag skulle vara långsint mot alla jag någonsin blivit arg på, så skulle jag ju inte kunne ägna mig åt mitt favoritintresse; att prata. Jag pratar konstant, och jag får panik ifall jag inte har någon att prata med. Jag kan mala på i timmar, och jag och mina vänner tippar på att jag gör cirka 400 ord i minuten. Bara jag vill skulle jag kunna hamna i Guinnes Rekordbok. Jag kan prata om allt mellan himmel och jord, och jag älskar att debatera och argumentera. Min bästa debattvän är Petra, vi diskuterar djupa filosofiska tankar, politik och växthuseffekten allt som oftast. Vi ligger på samma våglängd, och kan därför avsluta varandras meningar.

Jag är en riktig djurvän, jag avskyr djurförsök och misshandel mot djur. Helst av allt skulle jag vilja adoptera alla djur som någonsin råkat illa ut, men det finns en viss platsbrist hemma hos mig. Jag gråter lätt när jag ser program på Animal Planet där människor missköter sina djur. Jag har planer på att bli vegetarian, men det får jag bli när jag flyttar hemifrån. Mina föräldrar förstår sig inte på det, så jag tar det i samma veva som jag flyttar istället.

Jag är hypersocial, säger alltid vad jag tycker och tänker, och därför blir nog många människor lite skrämda av mig. Jag tar extremt mycket plats, precis som mina vänner, och det är därför vi funkar så bra ihop. Jag har en riktigt sarkastisk humor, och jag är alltid ironisk. Jag, min familj och mina vänner drar alltid obcena och elaka skämt, och kan nog därför klassas som taskiga. Men vi är ju bara väldigt lättroade, helt enkelt.

Jag tänker rösta på Folkpartiet i höst, därför att jag gillar deras invandrarpolitik, det faktum att det sitter massor med ungdomar i partiet och att de har bra, vettiga åsikter. Inga omöjliga planer, så som så många andra partier. Jag är humanist, jag anser att alla ska ha samma rättigheter, oavsett kön, läggning, ålder och nationalitet. Vi är ju faktiskt männiksor allihopa, inte sant? Människor som är emot homosexualitet förstår jag mig inte på, hur kan man vara emot kärlek? Snacka om inskränkthet. Låt alla vara som de är, så mår ni så mycket bättre själva. Jag anser att homosexuella ska få gifta sig, men inte i kyrkan. Jag respekterar alla religioner, men ändå så anser jag att man inte kan vara alltför intelligent om man faktiskt tror att någon skäggig gubbe i himlen styr allt. Och messias, han som ska rädda de troende från allt helvete på jorden, borde inte han ha kommit för längesen? Nej, jag är en människa som tror på vetenskapen, på människans intellekt. Religon är inget för mig, men jag är intresserad av det. Precis som jag är intresserad av historia.

Jag älskar böcker, och är en riktig bokmal. Det är något speciellt med böcker, jag kan inte beskriva det med ord.. Jag älskar konst, litteratur och arkitektur. Da Vinci är min Gud, om alla hade samma tankebana som honom skulle vi leva i fred.

Jag är galen i att handla upp alla pengar jag har, på kläder, böcker, filmer, skivor, tekniska prylar och onödigheter. Jag älskar att resa, och London är den stad som jag gillar allra bäst, och England är det land som jag älskar mest. Grekland är det land jag besökt flest gånger, och jag känner mig hemma där. Bulgarien är min nya partyfavorit, åker dit igen nu i Augusti.

Jag vill bli journalist och författare, då jag älskar att skriva. Jag ska börja plugga på distans efter skolan, och stanna ett år i min lilla hemstad. Jobba hela det året, och läsa tre eller fyra distanskurser. Efter det flyttar jag, till Stockholm eller till London. Jag ska bo i Los Angeles någon gång, men jag vill avsluta mitt liv i England.

Jag är engagerad i det mesta, och gillar att ha många bollar i luften. Just för tillfället kombinerar jag gymnasiet med ett extrajobb på ICA, jag sitter i Elevrådsstyrelsen där jag tar på mig massor med arbete, jag skriver för olika internettidningar, jag bloggar, jag umgås med familjen och vännerna, jag tränar, jag läser böcker... Listan skulle kunna göras riktigt lång. Men jag gillar att ha mycket att göra, det är då man känner att man lever.

Min favoritfärg är brun, Rock är det jag lyssnar mest på, Kultur är den inrikting jag har på gymnasiet.. Mina vänner betyder sjukt mycket för mig, de är som min andra familj. Eller nej, min familj och mina vänner är som en enda stor familj för mig. Jag har fått för mig att min familj funkar bra ihop med mina vänner, och jag skulle älska att ha alla runt omkring mig hela tiden.

Jag gnäller ibland på mitt jobb, men egentligen så älskar jag det. Massor med kontakt med människor, och mina arbetskamrater är guld värda. Jag kommer aldrig att hitta ett arbete med lika många fantastiska kollegor som jag älskar.

Jag har högt flygande drömmar, jag älskar att drömma. Jag har en gång varit deprimerad, och jag önskar att ingen människa ska behöva uppleva en depression. Jag har förlorat människor i min närhet, och det har stärkt mig, men jag vill ändå att det som hänt ska ändras, att de ska leva, att vi ska vara här allihopa.

Innerst inne så önskar jag att mina bästa vänner skulle följa med mig ut i världen och livet, att vi skulle leva tillsammans så som de gör i Vänner, och att vi alltid skulle vara tillsammans. Och drömma går ju, inte sant?

Nej, nu blev det här riktigt långt. Ifall ni läst ända ner hit så har ni nog konstaterat en hel del om mig. Jag utmanar mina vänner som bloggar att skriva något liknande, det skulle vara intressant att läsa ifall ni ser er själva så som jag ser er. Upp till bevis! ;)

Skriv din åsikt
Postat av: maria

hehe jag har heller aldrig blivit getingstucken men är maniskt rädd för dom!

2006-05-28 @ 20:59:20
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com
Postat av: Giaso

Till dig som älskar Grekland, följ med på denna resa. Det var hur kul som helst förra året.
http://www.tallinksilja.com/sv/tab1/hobbyTrips/cruiseZorba.htm

2007-09-13 @ 08:45:18

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0