Mörkret

Hösten och det fruktansvärda mörkret är här nu. Jag funderar på att gräva ner mig redan nu, men troligtvis gör jag inte det förens i mitten av november. Jag avskyr mina vinterdepressioner, och ifall jag har tur blir det inte lika jävligt iår på grund av Parisresan nu första november och Londonresan framåt februari.

Men för att överleva hösten någorlunda så tänker jag vräka i mig böcker och filmer. Några av alla de böcker som ska läsas nu i höst är;

Ken Kesey - Gökboet
Fjodor Dostojevskij - Idioten
Philip Gardiner och Gary Osborn - The Serpent Grail
Peter Hoeg - Fröken Smillas känsla för snö
Raymond Khoury - Den siste tempelriddaren
Lena Einhorn - Vad hände på vägen till Damaskus?


Filmer som ska ses är;

Casablanca
Borta med vinden
da Vinci -koden
Doktor Zjivago
Singin' in the rain
Greven av Monte Cristo
The Passion of the Christ


Möjligtvis överlever jag allt mörker och all kyla tack vare dessa. Men mellan allt bokläsande och alla filmkvällar måste jag ju både plugga och jobba.. Tiden räcker bara inte till. Men nu i helgen ska jag plugga så att svetten lackar, ju mer jag gör klart nu, desto mer tid över till böcker. Så sant som det är sagt.

Skriv din åsikt
Postat av: Sofie

så du överlever också depressioner genom böcker, film och musik? jag slösar alltid massa pengar på cd-skivor, böcker och filmer när det blir höst.
det är ett rent helvete, for sure.

2006-10-11 @ 21:23:27
URL: http://sofie.gunnarsson.blogg.se
Postat av: sofie

http://sofiegunnarsson.blogg.se skulle adressen vara btw.

2006-10-11 @ 21:26:33
Postat av: Pillan

Vi är nog många som överlever mörkret på det sätter. Det positiva är att det hjälper en aning, det negativa är att det svider i plånboken! Som tur är har jag ungefär trettio DVDer som jag hittils inte sett. :)

2006-10-11 @ 21:40:24
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0