Springsteen

11172-65




Bruce Springsteen på Globen - helt makalöst!

Jag finner inga ord! Vilken känsla! Bruce är Gud, det är bara att konstatera. 13 500 människor fick Globen att lyfta! två och en halv timme ren lycka..

Bäst? The River, The ghost of Tom Joad, Jacob's ladder, Atlantic city, Long time comin', Jesus was an only son, American land, Old Dan tucker och Pay me my money down.. Jag skulle kunna fortsätta den här listan tills jag fått med alla låtar han spelade..

Sämst? Att det inte varade för alltid..

Jag säger som Aftonbladets Markus Larsson; "Jag kan bara skrika." Så bra var det. Fem plus från allt och alla hittils, och han hade säkerligen fått mer ifall det var möjligt. Och han kom med den bästa nyheten på länge; han jobbar på ett nytt album med E Street Band! Lovely.

Makalöst. Jag har fortfarande inga vettiga saker att säga. Det jag känner för att göra nu är att tatuera in Bruce Springsteen någonstans på kroppen, bara för att klargöra hur jäkla mycket hans musik betyder. Och hur bra den är.. AAAAH!


11172-64

Låtlista;
Atlantic City
John Henry
Old Dan Tucker
Further on (up the road)
Jesse James
O Mary don't you weep
Growin' up
Jesus was an only son
Erie canal
My Oklahoma home
Love of the common people
The ghost of Tom Joad
Mrs McGrath
How can a poor man stand such times and live?
Jacob's ladder
Long time comin'
Open all night
Pay me my money down

Extranummer;
The River
You can look (but you better not touch)
When the saints go marching in
This little light of mine
American land



11172-63

Bruce


Skriv din åsikt
Postat av: Cillan

Visst var det underbart gånger 1000!! :D

Vart stod/satt du? :)

2006-11-19 @ 19:00:44
URL: http://cillan.blogg.se
Postat av: Pillan

Satt på A10, helt klockrent, såg allt makalöst bra! =) Lätt det bästa jag någonsin varit med om! Vart höll du hus då?

2006-11-20 @ 11:09:25
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0