Tillbaka till verkligheten

I tisdags morse vid halvfem - fem snåret anlände jag hem till Flen där jag hann med en kopp RIKTIGT svenskt bryggkaffe innan jag gick och la mig. Sedan upp och till jobbet.. Likadant igår, 07:45-17:30, med hundratals nyanlända migrationsverketutlänningar som skulle hämta ut sina pengar. Konversationerna med dem såg ut som följande;

MONEY!
How much?
I don't know.
(Följt av att vi tittar hur mycket dem har)
Give me all my money.
I don't have any money right now, you have to come back later.
Why?
'Casue I don't have any money.
Why?
'Cause it's too earliy.

I det läget tackar migrationsverketmänniskan för sig, och skickar fram nästa person i den grupp om cirka tjugo människor som de är åt gången. Samma konversation följer då igen. Och igen. Och igen...

I vilket fall, resumé av Cypernsemestern kanske vore lägligt. Kort sagt, vi har haft semester. Vi har solat, sovit, ätit god mat, druckit fruktansvärt goda Strawberry Margaritas, spelat MIG, spelat yatzy (och ja, mitt nya smeknamn är yatzy- johansson, för jag är GRYM på att slå yatzy. Gärna i sexor.).. Kort sagt, vi har inte gjort ett jävla dugg. Vilket har varit hur skönt som helst. UtviladAB.

Nu har jag körlektion om en timme.

Skriv din åsikt
Postat av: Elin

Jag är extremt avundsjuk på hela eran resa, era jävlar. Men jag hörde att det finns planer för ytterligare en tripp nästa år så jag siktar på det =) Bandidos är underbart, inte minst deras strawberry margaritas. Dom skulle jag kunna leva på.
Elin88@hotmail.... och ja du är en utomordentligt bra detektiv. Vi ses imorgon. In i dimman ;)

2007-09-13 @ 13:47:01
URL: http://elinjosefinkarlsson.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0