Statens oerhörda effektivitet

Eftersom blogg.se hatar sina bloggare så fick ni inte läsa det ytterst intressanta inlägg jag skrev igår, som handlade om vilken otäck sjukdom som kan tänkas finnas i min hals just as we speak. Jag ska till vårdcentralen 15:20. Jag börjar jobba 16:00. Det kan bli lite tajt detta.

Jag ringer vårdcentralen 08:01. En minut efter att de öppnat. Jag får telefontid 10:30. Då talar det om för mig att jag får komma dit 15:20. BRA vårdcentralen. Jag har smärtsamt ont när jag sväljer mitt eget saliv, andas, pratar och gör allt annat jag kan tänkas behöva göra för att överleva. Kan jag inte bara få komma förbi och hämta upp ett stort lass antibiotika? Och kanske lite valium så att jag kan sova trots halsen?

I övrigt så har jag gått en långpromenad i solskenet, pluggat lite och målat mina naglar extremt-jätte-orangea. En givande dag må jag säga. Nu ska jag laga något att stoppa i magen. Troligtvis lite pasta med pesto, squash och kanske en quornfilé. Otippat!

Skriv din åsikt
Postat av: Posse

YO! Pillan, call me så fort du kan! 0738339143, jag behöver fråga dig en grej.. :) Pussss!

2008-04-22 @ 16:17:53
URL: http://emmaposse.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0