Bajsföretaget och jag

Lyckades knipa åt mig en tid hos frisören imorse, så Jon såg till att jag blev både klippt och färgad. Väldigt tacksamt må jag säga, jag såg riktigt taskig ut i huvudet innan. Drog mig sedan till tåget, och vi hann åka i ungefär en kvart innan vi stannar mitt ute i skogen någonstans. Signalfel, för ovanlighetens skull. Blev stående i FYRTIO minuter. Inte schysst. Som tur var hann jag ju med att plöja lite brottsstatistik, men ändå. Hade en riktigt intressant föreläsning om kriminalstatistik, med ingen mindre än von Hofer. Kul prick det där. Visst ni att det år 2004 begicks 97 mord/dråp i Sverige, och så mycket som ca 1200 självmord? Det är riktigt bisarrt. Man hör aldrig talas om alla självmord, det blir nästan som om de inte finns.

Föreläsning igen imorgon, och dessutom Pilatesdebut för terminen.

Ordnade mitt pendelkort idag hos SJ, och där hade man minsann ingen studentrabatt. 2470kr (plus 25kr för det fula lilla plastkortet) fick jag punga ut med för att få åka tåg i trettio dagar. Bajsföretag är vad SJ är, sanna mina ord.

Nu ska jag sova, eller läsa en bok. Eller plöja ett Dexter- avsnitt. Det visar sig helt enkelt.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Oj, så mycket för ett kort? Sinnessjukt! Tack så mycket, ska njuta så gott jag kan...

2008-08-29 @ 17:32:02
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0