Ettagluttare eller något åt det hållet

Första skoldagen idag. Över förväntan må jag säga; tågen gick när de skulle, jag prickade in tunnelbanorna fint och hittade till rätt sal på ett kick. Lite kramp i handen blev det av alla anteckningar, men så var det ju också ett tag sedan man skrev något för hand. Investerade i en kursbok och ett kompendium, och det är ju kul eftersom det är typ gratis. Eller nått. Härliga köer inne på Frescatis bokhandel, löning + skolstart. På onsdag blir det till att ordna tågkort och tunnelbanekort, för det är först då jag kan styrka betalad kåravgift och hur många poäng jag läser så att jag kan få mina rabatter. Hittade en jäkligt nice erbjudande på SL- kort, man köper ett som gäller 1sep - 31dec och får typ 600kr i rabatt. Det gillar vi. Vi hoppas på något liknande från SJ, men eftersom det företaget tycks hata mig så känns det inte helt tipptopp. Står på perrongen för att ta mig hem, då meddelar de i högtalarna att inga tåg kommer anlända eller avgå pga datorfel, och att det inte har någon som helst aning om hur lång tid det kan ta innan någon löser problemet. Då blir man glad. Som tur var löste dem det precis när mitt tåg skulle gå.

Kurskamraterna var inte, som P och jag var helt övertygade om, 55+ jurister. Nejdå, det var mestadels yngre folk, kanske inte så jättemånga i just min ålder, men inga gaggiga typer i alla fall. Träffade en trevlig tjej från Växjö som precis flyttat till sthlm för att fortsätta plugga, så det var ju trevligt för mig, jag kommer alltså inte behöva sitta och känna mig utmobbad som jag var HELT övertygad om. Jag är ju varken social eller pratglad, och har sjukt svårt att ta kontakt med nya människor. Eller hur var det nu?

Imorgon står träning, solning och en tripp till Eskilstuna på schemat. Boka frisörtid BÖR jag göra. Jag har en mindre charmig utväxt just nu.

Skriv din åsikt
Postat av: Emelie

lägg ner den SKIT fula centrerade texten

2008-08-28 @ 17:17:46
URL: http://negern.blogg.se/
Postat av: Pillan

Men nu är ju inte den direkt frivillig, för så fort jag publicerar ett inlägg så centreras texten. Fine by me!

2008-08-28 @ 18:16:53
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/
Postat av: Emelie

varför? vad skumt? hmm ja anar ugglos i mossen eller möjligtvis en begravd hund

2008-09-02 @ 10:01:11
URL: http://negern.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0