Finn ett fel..

"De flesta ungdomar stannar där, men somliga av dem fortsätter och deras brott förgrovas."

Eh, va?

Förgrovas? Kan man verkligen skriva så på svenska? Jag hoppas verkligen inte det, men eftersom stycket kommer från regeringens "Allas vårt ansvar" (finnas att ladda hem som pdf, mark my word, gör det inte) så borde ju någon som blivit utbildad vid ett universitet åtminstone läst igenom texten innan den publicerades!?

Förgrovas? Seriöst?
Deras brott blir grövre låter ju absolut bättre. Mer korrekt.
Men rätta mig gärna om jag har fel. Förgrovas?

Skriv din åsikt
Postat av: Elin

Hej min kära vän. Glöm inte att komma överens med P om ett bra datum som passar för er båda gällande eran födelsedagspresent. Som sagt, så får vi försöka rätta oss efter er. Det får inte rinna ut i sanden det här, så hitta ett datum och meddela mig så ska jag försöka knyta ihop det hela.
Kram ! Elin

2008-02-21 @ 15:28:21

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0