Up around the bend

Idag har det varit en låång jobbdag. Inte för att jag jobbade längre än vanligt - utan mest för att det var segt, rätt ont om kul personal och allmänt lite att göra. Dagens höjdpunkt var ungefär när jag hittade mitt H&M- paket. Typ.

En annan mindre rolig historia var när jag utförligt förklarade för två utländska medelålders män hur de skulle göra för att returnera sitt bredband. Efter en tio minuters lång utläggning på svenska tittar de glatt på mig, nickar, och säger: English?
DAAH. Säg det från början vafan. Så jag fick dra det en gång till. Sen fick jag fylla i deras papper.
Men kom igen, jag jobbar väl inte på migrationsverket? Det borde finnas personal till sånt där. RIKTIG personal. Inte postenpersonal som alla migrationsinvandrare vänder sig till - oavsett vad det gäller. Typ tåg- och busstider, utbetalningrutiner för deras bidrag med mera. En vacker dag kommer de väl och vill ha matlagningstips eller studievägledning.

Morgondagen består av; tvättning, en långpromenad, massor med tentaskrivande, ett bad, städning utav rummet (mammas förslag, jag är relativt negativ till det), lite traderafixande och lite matlagning. Jag är sugen på tacopaj!

Gonatt.

Skriv din åsikt
Postat av: P

Glöm int eatt de ständigt vill ha en till fru, översättare, guide, expert på blöjor/barnmat, språkligt geni. De får ursäkta, men hade jag varit ett språkligt geni så hade jag inte jobbat på ica nu. Jag kan inte tyda deras kroppsspråk som en öppen bok, de har ingen rätt att bli tjurig på mig. Oerhört jobbigt att man inte lär sig grunderna i engelska i alla länder.

2008-01-17 @ 09:42:33
Postat av: Pillan

Men jag börjar faktiskt bli rätt bra på olika arabiska och somaliska ord nu! Freaky. Men jag förstår lite. Och kroppsspråk/teckenspråk är verkligen min grej! Och sen verkar det dessutom som om jag undermedvetet förstår tyska.

ICA är som en enda enorm språkkurs.

2008-01-17 @ 11:09:29
URL: http://obeskrivlig.blogg.se
Postat av: M

Det är väl typiskt lilla Pillan att gå all out för att göra sitt yttersta för ICA, läskigt att du ska vara så lojal att du gör allt för dem :)

2008-01-17 @ 14:18:58

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0