Vuxen nästa.

Nu har jag suttit i telefon med Akademibokhandeln Frescati i femton minuter. Varje gång jag ringer dit för att beställa böcker så verkar de ha ett nytt datorsystem, för det krånglar ideligen. Men nu är böckerna i alla fall beställda, så jag är en bit på väg nu. BRA att kursen börjar imorgon. Framförhållning AB.

Jag har varit ute och gått en timme nu på förmiddagen. Bra jobbat av mig. Så nu är jag nyduschad och ska slänga ihop lite lunch, innan det blir till att jobba 14-20.

För er som har missat det så är det min sista dag som tonåring idag. Tjugo år imorgon. Eller som Sebbe så fint uttryckte det, "om tjugo år fyller du fyrtio!". Det som är lite freaky är ju att man blir vuxen i samband med tjugo. Det är ju den gyllene gränsen. Skrämmande. Jag önskar att jag fyllde sju, och att jag satt och byggde lego dagarna i ända. Det hade definitivt slagit både jobbet och kriminologin. Man går ju från att vara fullständigt bekymmerslös till att vara tyngd av diverse bekymmer. Kul att det går i den ordningen, verkligen.

Nej, lite wok nu och mer läsning i "Pestens tid".

Skriv din åsikt
Postat av: seb

GRATTIS PÅ DEN STORA DAGEN! :D
du ska verkligen inte bry dig om det där jags a! haha! tänk hur länge du har levt redna nu liksom, men det är ju absolut inte så mycket du kommer ihåg! du har väl säkert inget minne från när du var 0-5 år lr nåt sånt? så du är ju egentligen bara 15 år! :D och tänkt dig hur länge det känns att ha levt i 15 år (och mer!). så det dröjer ju läänge tills du är gammal och sladdrig! :D räkna med mig på amazon på lördag! :D GRATTIS IGEN! :D woho!

2008-01-22 @ 13:26:10
URL: http://seeb.blogg.se
Postat av: M

borde ha gratulerat dig men... det blev inte rikitgt så... =/

så jag tar och gör det här istället, grattis på vuxendagen :)

2008-01-22 @ 14:31:57
Postat av: Charles

Man får ta och gratulera! Hoppas det blir en bra dag med mycket presenter och framför allt bra födelsedagsfika

2008-01-22 @ 16:00:10
URL: http://kallerormen.blogg.se
Postat av: Sabina

Grattis Pernilla! Skulle slanga ivag ett grattis-sms men visade sig att jag inte hade ditt
nummer:p Men jag kommer gratta dig pa amazon, eftersom jag kommer hem imorrn!

2008-01-22 @ 16:54:25
Postat av: Emelie

grattis, Kan du vara så snäll att hjälpa mig med en sak?

2008-01-23 @ 10:38:52
URL: http://negern.blogg.se
Postat av: Pillan

Tack å tack alla!

Sebbe: Jag har inte ångest! Looovar. Kul att du även kan vara postiv när det gäller ålder! ;) Haha. Ses på lördag!

Kalle: Det blev bara tacos, men det blir Envers Schwartschwald (stavning?) tårta på fredag! MMMM!

Sagge! Vafan, inte mitt nummer? :P Hur som helst så ses vi på lördag, då kan vi ju fira påde dig och mig! =)

2008-01-24 @ 11:29:42
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0