knäckebröd och bilförsäkring

Jag har gått en promenad i det ruskigt kalla vädret. Vad tusan hände med solen? Och värmen? Ska man behöva ta på sig en jacka idag? Va? Taskigt.

Jag har letat bilförsäkringar på nätet en stund nu, jag vill ju byta min helförsäkring mot en halv, och då gärna med något bolag som är billigare är Trygg-Hansa. Har hittat en hel del faktiskt, speciellt ett bolag. Ska ringa och bråka lite med dom nån dag framöver, så att jag skaffar en försäkring hos dom i samma stund som min tar slut. Det kan nog bli bra det. Det är ju en aning skillnad på att betala 1100kr i månaden, jämfört med 400-500kr.

Om femtio minuter börjar jag jobba, 12-21:15 blir det idag. Stänger ihop med P, det var en evighet sen sist. Av någon diffus anledning så vägrar ICA låta oss jobba ihop. Taskig attityd tycker jag. Vi gör ju mycket vettigt när vi slår våra kloka huvuden ihop (typ bygger om gavlar, bygger ihop väldigt luriga godisställ osv.). Vi borde helt enkelt ha gemensamt ansvar över en avdelning, det skulle bli så jävla bra. Men nejdå, jag får stå i posten och hänga hela dagarna. Att beställa frimärken och skicka skumma utlandspaket är inte någon höjdare.

Nog med allt gnäll. Jag ska göra mig iordning nu.
Knäckebrödstipset för dagen är: lätta, tartex med vitlök/örter och gurkskivor. MMmm!

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0