Det är visst nån som är tillbaka..

HA HA! Datorn hade tydligen varit snäll ändå och sparat mitt inlägg, så here we go;

Jovisst. Såhär fyra veckor sedan senaste inlägget så tänkte jag att det kanske vore på tiden att uppdatera bloggen.. Inte för att det har hänt sådär avsevärt mycket under dessa fyra veckor, men ändå. Jag har i stort sett genomgått kursen Metod II under denna period, och tack gode gud för att den snart är över. Forskningsmetod i kombination med statistikprogrammet SPSS är INTE en trevlig sysselsättning.

I övrigt under de fyra veckor som gått sedan jag senast hörda av mig så har jag: suttit för mycket på tåget, läst tråkig kurslitteratur, druckit för mycket kaffe, degat för mycket framför TVn och jobbat litegrann.
Alltså inte särskilt mycket intressanta saker att uppdatera om, om nu inte någon är intresserad över problemen med att göra ett handskrivet Chi2- test för att räkna ut om signifikansen i min undersökningen kan generaliseras till populationen i stort. Jag tar det som ett nej helt enkelt.

Men det är lite kul saker som är up and coming!
- Vinterfest för Kriminologerna (och min första utgång i Hufvudstaden, kan bli spännande)
- Uppesittarkväll hos P (med tanke på en så tidig inplanering så MÅSTE det ju bli bra!?)
- Julaftonsfrukost på jobbet med P och Jocke (den enda tradition jag håller stenhårt på)
- Nyårsafton i Elin&Davids superfräscha nya lägenhet i Eskilstuna
- Filmmarathon på nyårsdagen (ett MÅSTE!)

Etcetera eller något åt det hållet..

Lina har utmanat mig på nånting såhär bloggmässigt, så jag tänkte ta itu med det senare under dagen.
Förövrigt kan jag meddela att jag har en låsning i ryggslutet, som känns ungefär såhär: tänk dig att ryggraden har vikt sig dubbel inte bara en utan två gånger, och sedan hakat fast sig i svanskotan, och genom detta klämt ihjäl ett antal nerver och senor i ryggen.

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0