Lite grubbel

Alltså, C-uppsats.
Det är ruskigt svårt att veta hur den bör vara uppbyggd, hur mycket man bör skriva på varje stycke osv osv. Och inte fan hjälper det att man kolla in tidigare uppsatser, för ALLA har disponerat olika.
Dock börjar jag känna mig tämligen nöjd med mitt metodstycke. Det saknas lite referenser och en vetenskapssyn, men det bör inte ta allt för lång tid att styra upp. Det är inte lätt att få kritik när min 'kollega' är i Egypten och latar sig. Det jag dock är lite orolig över är huruvida jag har beskrivit diskursanalysernas delar alldeles för utförligt, men samtidigt känns det som ett måste då examinatorerna bör förstå att VI faktiskt FÖRSTÅR vad vi gör. Eller?

Redan på fredag så flyttar Skoog och Johanna upp till mig i storstaden! Fy vad roligt! Mer folk att umgås med, det gillar vi!

Nu ska jag spana in om jag fått någon rolig post. Igår fick jag 400 olika erbjudanden från konstiga företag i Solna Centrum. Det skulle ju kunna få dyka upp en tidning eller något schysst erbjudande, för imorgon blir det en sväng på stan för att shoppa lite. Nya jeans är ett måste!

Skriv din åsikt
Postat av: the lost feeling

c-uppsats är ett elände, jag vet.... särskilt det hur mycket man ska beskriva sånt.



glad att höra att du älskade skottland! inte minst för att du kommer åka tillbaks och då kanske faktiskt får användning för mina tips... :/

2009-04-23 @ 10:19:18
URL: http://thelostfeeling.blogspot.com
Postat av: Emelie

Själv har man precis börjat med en b-uppsats. Inget vidare det heller :(

2009-04-23 @ 23:59:10
URL: http://whattoweardaily.blogg.

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0