IKEA

Jag har sett min kommande lägenhet idag! En mycket trevlig tjej och en liten hund bodde där för tillfället, och THANK GOD för att det var vita väggar! Men allt var verkligen kanon, hallen var mycket större än vad vi hade trott så jag får plats med en byrå där - och det kan verkligen behövas. Riktigt högt i tak à la Stockholm och väldigt fräscht. Oerhört litet förvisso, men om Petra och Jimma kunde hantera 28kvadrat så borde detta gå bra för mig!

Åkte till IKEA, och där var det så oerhört mycket folk att man kunde tro att det var dagen före julafton eller så. Det skränades, trängdes, knuffades och tjafsades så mycket att jag åkte på migrän! Då är det fan illa. Men jag fick med mig lite grejer hem; ett soffbord (som jag egentligen inte gillar, men det var litet och praktiskt), en svart vägghylla (klassikern från LACK), en badrumshylla (med det fantastiska namnet Molger) och en pall (det var sista chansen på pallen, så då MÅSTE man ju köpa!). Mycket ska köpas när Pappa och jag hämtar nyckeln och flyttar in första lasset 1 april, och resten blir den 4 april.

MOLGER HyllaLAXVIK SidobordAGNE PallLACK Vägghylla

Jag invigde jeansleggingsen, Heidi t-shirten och min luvtröja med fuskpälsinsida från Abercrombie&Fitch idag - så skönt utan jacka! Förvisso kallt, men man kunde nästan inbilla sig att våren var här!

Nu ska jag jobba på att få bort migränen genom att dricka kaffe och äta en glassbåt (man kan tro att jag lever kvar på 70talet...). Jag har, smart som jag är, packat ner mina migräntabletter i någon av de åtta färdigpackade banankartongerna. Och skoja inte att jag håller på att jäsa över tack vare kvällens tacomiddag. Pju, där kan vi snacka aptit.

Skriv din åsikt
Postat av: pelle

haha, glassbåt kanske är lite sjuttiotal nu när du säger det. dra på de utsvängde jeansen och slå på discon också så är du komplett!

2009-02-21 @ 22:44:13
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

VERKLIGEN bra med vita väggar. Fyfan jag bor i en hyresrätt med jävla bård av kinatecken i hallen + gula väggar i köket. Vidrigt - men jag tapetserar ogärna då jag måste bekosta skiten själv och får liksom inget igen på det!

2009-02-22 @ 00:41:36
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha Molger is the shit!

2009-02-23 @ 09:35:07

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0