Ja ä int' bitter..

Sitter man på jobbet en hel dag börjar man filosofera lite angående hur kunder tänker. Speciellt om man stationerar sig i kassan och vägrar jobba med något annat, för det är i den vanliga kassan som de mest bisarra kunderna befinner sig. Jag hade en sådan dag att man har NOLL tålamod, och retar upp sig på minsta lilla. Typ som när kunden påpekar att de nog har 1,50kr löst när de redan fått sin växel. Eller de som suckar högljutt när de hamnar bakom en gammal tant i kassan, men som tar fem minuter längre tid på sig att få fram pengarna än vad det tog för tanten. Eller de där som envisas med att vända alla streckkoder åt rätt håll, trots att de får vrida och vända i ett halvår medan jag bara sitter och väntar på varan.

Sen ska vi ju inte ens ge oss i kast med alla dom som bara MÅSTE slänga in en kommentar i stil med "jackpott!" när växeln trillar ut, "Här sitter du och väntar på mig! alt. "Sitter du här och sover!?" när kassan är ledig, "Åh, är det min veckopeng?" när jag fyller på pengar i kassorna...
V i  h a r  h ö r t  d e t  f ö r u t. D e t  ä r  i n t e  r o l i g t,  i n t e  e n s  f ö r s t a  g å n g e n.

Le och se glad ut, stör inte kassörskan i sina dagdrömmar och säg inget som inte behövs sägas. Det är SÅ man beter sig när man handlar en söndag.

Skriv din åsikt
Postat av: Emma

hahahaha, jag är freaket som vänder frenetiskt alla varukoder; men det är mest för att man tidigare blev så jäkla bannad för om man inte gjorde det så skulle kassörskorna få problem med ryggen och så vidare.. Då känner jag mig som en indirekt orsak till varför personen 50 år senare har ont i ryggen. Kanske ska släppa lite på det där..

2009-02-01 @ 23:32:57
URL: http://emmailondon.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0