Köpstopp?

Jag har mina aningar angående varför mitt konto alltid ligger på en stadig nolla. Jag tänker härmed helt sonika diagnostisera mig själv med åkomman shoppingmissbruk. På riktigt. Anledningar är många. Vi måste ju klargöra redan nu att det inte enbart är kläder jag handlar, utan jag kan handla precis vad som helst, bara jag får handla något.

Jag har en otrolig förkärlek för att få hem saker på posten. Eller att få en smsavisering. Eller att släpa runt på shoppingkassar... Det intressanta är att när jag väl har bestämt mig för att inte handla några kläder, böcker, dvder eller vad det nu kan tänkas vara, så handlar jag annat. Typ mat. Och då ska ni veta att jag bor hemma och absolut inte behöver köpa mat. Eller så köper jag en hudkräm som jag aldrig tänker använda. Eller en hårmousse som jag inte ens vill ha. Eller tuggummi som jag inte ens tycker om. Bara jag får handla...

Vi kan ta denna vecka som exempel! Först, en asosbeställning på 900kr.
Sedan, detta från Nelly (men t-shirten är ju TOKSNYGG!);

 

Sedan gjorde jag alldeles nyss en beställning från adlibris. Förvissao 4 kursböcker, men även en Stephen King- bok som jag saknade (nu är det bara tre kvar till en komplett samling..). 1200kr försvann där.

Sedan budade jag hem dessa fantastiska stövlar på Tradera. Kärlek vid första ögonkastet.

Behöver jag dem? Nej. Men de är fina. Och billiga, 110kr för frakt + stövlar. Riktiga Pertti Palmroth.

 
Sen budade jag även hem en utgåva av Borta med vinden från 1954. Och en fantastisk filmaffisch.

Och slutligen så ville mamma beställa två saker från H&M. Så det slutade med att jag köpte ett par ballerinaskor (jag har ju bara 457st redan), ett toksnyggt linne, och en kjol till Nova. Sedan leder jag just nu budgivningen på en bok och en väska på tradera. PLUS att jag förhandsbokat kommande singstarskivan på cdon (en hela skiva med Queen- låtar!). Och sen så har jag köpt ny färg till skrivaren (extra stor Value- förpackning. Eftersom jag skriver ut så mycket eller!?)

Varför gör jag såhär mot mig själv? Det här är ju för tusan en helt vanlig vecka.
Jag funderar seriöst på ett stenhårt köpstopp. Inga saker alls. Bara snus.
Kommer jag klara av det? Jag tvivlar ju på mig själv här, det ska tydliggöras.
Det finns ju en blogg skriven av en kvinna som hade köpstopp under ett helt år.
Jag läser lite där nu, försöker få lite inspiration. För om jag skulle spara massor med pengar så kan jag ju åka till Kambodja (min dröm nummer 1). Och jag kan åka till Hawaii (dröm nummer 2). Jag kan åka till London flera gånger till. Och till Paris. Äh, ni ser, det spelar ju ingen roll vad jag gör. Allt jag vill är att spendera pengar.

Skriv din åsikt
Postat av: pelle

Om du har köpstopp så kommer jag peppa dig!



Men eller hur, teleportering verkar ju guld. Kan ju träffa alla man vill på en timma ;D

2009-02-07 @ 13:22:46
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

Kanske att teleportering egentligen är flyga, fast väldig fort?



Nu blir vi filosofiska här.

2009-02-07 @ 13:33:57
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Hahaha, jag är likadan.. Men det är fina saker du beställt :D

2009-02-07 @ 13:42:03
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: pelle

Många bra poänger, speciellt det där med djuren! (vilket fjäskande jag gör på, eftersom jag vet att du är djurvän) ;D

2009-02-07 @ 14:42:52
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Emelie Elisabeth

hej! tack så mycket! :) å du, vilka fina stövlar du har budat hem! RIKTIGT fina och vilket kap! kräm!

2009-02-07 @ 14:56:06
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: pelle

Bra att du inte är emot skinnjackor i alla fall, för det har jag också.



Tydligen ska man väl inte sova på dun hellre längre, med tanke på det man såg på Kalla Fakta?

2009-02-07 @ 15:03:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Yasse

Haha, finns det nått bättre än att shoppa egentligen?

2009-02-07 @ 16:21:49
URL: http://yasues.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0