C-uppsatsen kommer bli GRYM

Haha, "Sveriges värsta bilförare", klockrent program. Folk är ju tamejfan inte riktigt kloka! Jag är numera stolt över min bilkörning. Nog för att jag är lite dumdristig ibland, att jag kör rally i rondeller och pressar min lilla Seat till 140km/h på landsvägen, men vafan. Jag kör ju i alla fall inte över folk på övergångsställen, och jag KAN skilja på höger och vänster!

Vi hade infoträff angående C-uppsatsen idag, och jag har nu bytt ämne för tredje gången! Haha. Jag blev jätteglad när jag såg att man kunde få Toivo Jokkala som handledare, så SJÄLVKLART ska jag skriva min uppsats inom ämnet djur.

Vad har traditionella kriminologiska teorier att säga om man tillämpar dem på våld mot djur? (Legalt resp. illegalt våld.)
Det ska bli mitt val nummer ett. Sjukt intressant.

"Hur definierar veterinärer, djurskyddsinspektörer m.fl. våld mot djur som problem? (Med tanke ex.vis på veterinärers dubbla roll att rädda djur och 'främja hållbart utnyttjande av djur'.) Kvalitativ intervjuundersökning med relevanta aktörer."
Det blir val nummer två. Det tredje handlar om massmedias rapportering av brott mot djur.

AH, jag är sjukt taggad! Fatta att få skriva sin C-uppsats i ett ämne man verkligen brinner för, med en ruskigt kompetent handledare som verkligen KAN området. Guld värt. Toivo håller just nu på att forska om huruvida djur kan betraktas som brottsoffer, så det blir ju lite inom samma område, speciellt med val nummer ett. Jag håller tummarna för att Peter Singers "Djurens frigörelse" kan användas som litteratur till uppsatsen. Den boken är grymt bra. Läs läs läs.

Nu ska jag glo på lite Criminal Minds. Mumma.


Skriv din åsikt
Postat av: Ellinor

Det blir nog skitbra du:)

2009-01-30 @ 07:22:05
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Emma

åh det låter grymt intressant! Hoppas vi får följa lite ljuspunkter ur uppsatsen under processens gång!

2009-02-01 @ 23:34:10
URL: http://emmailondon.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0