Dagens

Fullt upp för tillfället!

Grejen med examensarbetet var att (vilket nu är godkänt och klart) jag har slagit mig ihop med min nyfunna kompanjon Sara för att skriva ett gemensamt arbete. Vi ska undersöka huruvida det finns ett samband mellan att människor som begått våld mot djur senare i livet begår våld mot människor. Så vi ska sitta och gå igenom åtal och domar, intervjua psykologer och hela köret. Kan bli riktigt bra detta! Vi satt och knåpade lite på vårt PM idag och allt känns stadigt och bra.

Väl hemma igen så fick min käre far för sig att vi skulle ta ner alla flyttlådor och grejor från övervåningen till undervåningen. Så jag har burit lådor för glatta livet i vad som känns som evigheter nu.. Men snart är allt nedpackat, och jag är mycket glad över att Petra ska hjälpa till och bära! P, du tar alla boklådor va? Haha!

Imorgon är det 3h seminarium igen, diskursanalys denna gång. Jag har bara läst ett kapitel av fyra, så jag vet i alla fall vad jag ska ägna resten av kvällen åt.. Jag ska ha rätt tråkigt alltså. Men på lördag blir det desto bättre, för då ska P och jag lyssna på Ulf Lundell i tre timmar! Mys. Sen har vi brors lägenhet helt för oss själva, så då kanske det blir en gammal goding; att sitta och snacka skit hela natten. Kan bli muy bien detta!

Om jag kanske skulle ta och göra mig en kopp té och sedan sätta igång med läsningen?

Förresten; bokbloggen har vaknat till liv nu! Sakta men säkert så...

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0