Ett lite annorlunda problem

Jag har haft ett väldigt annorlunda problem den senaste tiden, speciellt om man tänker att det är just jag som lider av detta problem.

Jag har helt enkelt massor med pengar just nu. Och ingenting att spendera dem på.
Kan tyckas vara ett väldigt värdsligt och märkvärdigt problem, men det stör mig. Jag har ju alltid levt på marginalerna tidigare eftersom jag spenderat ihjäl mig på onödiga saker. Men i och med att jag sålde bilen och sålde halva garderoben på Tradera så har det rullat in en hel del pengar. Så jag var helt plötsligt jätteduktig och la undan pengar till Skottland, pengar till soffan och pengar till allt som ska köpas på IKEA till flytten, pengar på ICA- kortet att köpa mat för... Men - det är ju massor med pengar kvar!? Vad göra?

Spara, såklart. Det säger alla. Och jag tror nog att jag håller med. Det är ju oerhört skönt att ha en buffert för oförutsedda utgifter, men även att spara pengar till framtida saker - jag kanske vill köpa en lägenhet så småningen om... Så jag gick in på min internetbank nyss och köpte lite fonder. Helt galet! Jag hatar ju egentligen fonder, eftersom man får restskatt när man plockar ut de pengarna (vilket jag surt fick erfara när jag plockade ut 15lax att shoppa kläder för i London ett år..). Men poängen är ju att jag inte ska hålla på och plocka ut de pengarna lite hur som helst. Så jag slog på stort och köpte fonder för 400kr! ;) Ingen saftig summa direkt, men det känns lite skönt att ha möjligheten att göra just det. Fan inte alla fattiga studenter som köper fonder sådär helt apropå en onsdageftermiddag.

Vem vet, det här kanske är början på mitt nya liv? Miljonär á la Donald Trump kanske är min framtid.

Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Spara spara spara, så kan du ta en tripp till Oslo i sommar och hälsa på mig och Lina. En liten bloggträff!! Det vore väl något :D

2009-03-18 @ 17:18:34
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Umma

Hur mycket sålde du på Tradera? Jag har många gånger funderat på att sälja massa plagg men jag tyar aldrig. Men om du säger att det går fina fisken är det nog fan värt ett försök.

2009-03-18 @ 17:54:54
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Anonym

400 spänn och du kommer genast att tänka på Donald Trump? Det är något sjukligt över dig min vän =)

2009-03-18 @ 18:14:25

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0