Onsdag

Jag har precis tryckt i mig så mycket våfflor som fick plats i min mage. Det är alltid en sådan besvikelse när man inser att man inte pallar med att äta mer.

Jag ligger och filar på diskursanalysen, efter att ha dividerat lite med Ellinor så tyckte vi båda att jag skulle slänga in ett stycke om vad fan en kritiskt diskursanalys faktiskt går ut på, med lite begreppsförklaringar och dylikt. Nu är detta i stort sett gjort, jag är uppe i 3,5 sidor av 5, så nu är det bara att fortsätta analysera, för att sedan få till en liten problematisering av metodval sådär till slutet. Bajstråkig uppgift som ni kanske förstår, men när denna är gjord så kan all energi läggas på examensarbetet vilket ska bli skönt. Det är så jävla komplicerat att hålla fyra olika kursmoment i huvudet samtidigt.

Nu återstår det SJU dagar tills jag hämtar nyckeln till min lägenhet. Så när jag skrivit klart diskursanalysen så bör jag röja vidare bland mina ägodelar. Lika jobbigt varje gång - vad ska få äran att följa med till lägenheten, vad ska kastas, vad ska jag dumpa hos föräldrarna... Fan, jag gillar ju ALLT jag äger. Trots att det är meningslöst, eller bara inte funkar på grund av platsbrist.

Förövrigt bara två veckor kvar till Skottland nu. Myspys.

Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Jag tvingade min far att bjuda mig på våfflor till middag eftersom att jag inte hinner hem emellan jobb. Mycket smidigt. Jag ska äta tills jag spyr!

2009-03-25 @ 16:44:56
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Men visst var det 3-5 sidor. För jag har skrivit 4 och känner mig rätt klar nu.

2009-03-25 @ 16:49:55
URL: http://sharpen.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0