Wonderful saturday

Fullt upp igår!
Handledningsmöte & tentamensgenomgång (eh, ja, jag körde rätt hårt på den där teoritentan..) följdes av en runda på stan. Jag mötte upp Sofie och Maria för en lunch på Mocco där vi gnällde över tentaresultaten och åt en god mozzarellasallad som var riktigt over-prized. Som vanligt så handlar Maria massor trots att det är Sofie och jag som tänkt handla.. Haha. Men jag hittade en ruskigt skön svettisgrå tröja på Gina Tricot som nu är utnämnd till ny favvo-mys-tröja. Jag råkade även komma hem med en leopardmönstrad tunika/klänning från H&M och en alldeles underbar blockmönstrat smalt skärp i all världens färger. Efter detta fick Sofie och jag lite smått panik på alla människor som drällde överallt, så jag åkte till Solna för att vänta på min bror. Vi roade oss under fredagkvällen med pizza, tv-.program, en liten kort intervju till Metod III, och slutligen en hyrfilm som vi somnade till.

Gav mig upp tidigt imorse för att ta tåget hem (kändisspaning på perrongen; Parlamentet Pia), och ligger nu här och degar. Jag har förvisso skrivit en del på intervjupapret, men eftersom allt ska förankras så fint i kurslitteraturen så pallar jag inte riktigt mer just för stunden. Jag har ju hela morgondagen på mig också, så varför ha bråttom? Haha.

Det är en hel del som ska göras nu framöver.. Min att-göra-lista ser ut som följer;

- Skriva intervjupaper till Metod III
- Skriva PM till examensarbetet
- Leta fram vetenskapliga artiklar till examensarbetet
- Först och främst kanske jag ska bestämma exakt ämne till examensarbetet?
- Skriva textanalys till Metod III
- Plugga till omtentan (i sal!) i Teori, och sedan skriva skiten
- Hämta soffan jag beställt
- Flytta och allt vad det innebär
- Läsa åtminstone två böcker inför examensarbetet
- Jobba de få timmar jag har kvar

Allt detta ska vara klart till 8 april är det tänkt, för då åker jag till Skottland.

Kul. Om jag tycks vara lite frånvarande ett tag framöver så vet ni varför...


Skriv din åsikt
Postat av: Rebecca (Lipgloss, girls best friend)

Snygg header! Hoppas du får en trevlig lördag! :)

2009-03-07 @ 15:11:18
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: BeingTobbe

Mycket att göra verkar det som... Snart fyra år som bloggare, inte illa :)

BeingTobbe.blogg.se



PS. Lägg till din blogg på tusenhemsidor.blogg.se

2009-03-07 @ 15:18:31
URL: http://beingtobbe.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0