Avskrivning (varning för uttråkning)

Jag tänkte passa på och skriva av mig lite, lite trevlig och lite skit sådär.

Först och främst så trodde jag, eller nej, jag var helt ÖVERTYGAD om att jag valde mina vänner med yttersta omsorg.. Tji fick jag. Två av dessa idioter ska på intervju för hösten omgång av Robinson imorgon! HA HA HA. Helt galet. Fast om någon av dem kommer med så vill ju jag följa med och dricka gratis sprit på kändisfester.. =) Dubbelmoralen segrar.

Det är en helvetes massa folk som läser den här bloggen dagligen, men väldigt få som kommenterar. Jag fiskar inte efter kommentarer, för sånt klarar jag mig utan, jag är mest nyfiken på vilka som är och snokar här egentligen. Jag har en svag känsla av att jag känner er hela bunten.. Come on people!

Och förresten, vad hände med alla bloggar man brukade läsa? Alla har ju lagt ned. Mina vänner som uppdaterar sporadiskt, eller som har lagt ned, kom igen! I need you!

Det var väl de glada saker jag hade att komma med.
Jag är i allmänhet lite upprörd på folk just nu. Av ett flertal olika anledningar. Inte på mina nära och kära dock, det måste klargöras! Så ingen som vet med sig att de räknas in där behöver bli upprörd. Men, dit jag ville komma är att vissa personer har lite svårt att ta en vink. Jag vetesjutton hur jag ska förklara mig här, men principen är att jag håller en tämligen sporadisk kontakt med de personer som jag gillar. Och vill umgås med. Andra har en tendens att tränga sig på, och de lyckas heller inte fatta att nej, jag vill inte umgås med dig/er. Och så vidare.. Fast, om vi ska vara riktigt petiga här, så är jag mycket mycket mycket upprörd på folk som man själv tror sig vara vän med, men som i själva verket bara anser att man "känner varandra, och kanske umgås lite ibland". Inte okej. Nog för att jag är bra på att 'screena' ut folk, men jag brukar ju göra det jävligt tydligt. Det borde vara en allmän regel tycker jag.

Och, för att inte låta alltför bitter, så vill jag bara meddela mina 'nära och kära' att jag saknar er emellanåt. Jag trivs bra i huvudstaden, har bra människor här som jag umgås med och som jag verkligen gillar, men det innebär ju inte att man inte saknar såna där idioter som man umgåtts med hela livet och som känner en helt och hållet. Ni vet, när man kan umgås en hel dag utan att faktiskt säga något till varandra. Bara vara liksom.

Eftersom jag sitter för mig själv och pluggar hela dagarna så rör det sig en del tankar i huvudet. Jag har ett stort inlägg på gång här om drömmar. Inte sådana man har på natten, för det är inget för mig. Utan sådana drömmar som man skapar sig själv, och som man blir bitter på när man inser att de aldrig blir av. Ni hajar.

Så det kan bli lite bittert här ett tag framöver. Djupa tankar och sån skit. Plus massor med gnäll om C-uppsatsen. Ska bli kul att se om det ens finns en enda läsare kvar här tillslut! :) Haha. Fast jag kanske slår på stort och slänger in lite positiva inlägg här också. Jag kan ju börja redan nu, och meddela att mina blåa tumme inte längre är blå! Men den mår fortfarande inte bra, men här får man vara glad för det lilla.

När jag ändå är igång och skriver så kan jag säga att jag och Jonna hittade VÄRLDENS bästa pall på Granit. Snygg, funktionell och billig. Den ska jag ha! Plus att jag hittade massor med annat snyggt, men jag ska hålla ett öga på min knapra ekonomi tänkte jag. Som tur är (eller fan-i-jävla-helvete) så funkade inte mitt tatueringsmotiv som jag tänkte göra nu i veckan, så det blir inte av förrens till hösten. Så de pengarna slipper jag ju slösa! (Investera, heter det. Mm.)

Nu ska jag dricka kaffe och känna mig lite lättad över att ha skrivit ner så mycket dravel på så kort tid! Yeeha!

Skriv din åsikt
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh herregud, jag har exakt samma problem med 'mina sporadiska bekanta' Vissa fattar inte vinkar helt enkelt!



Jaja, jag behöver väl inte presentera mig ytterligare eftersom att jag faktiskt kommenterar flitigt här ;)

2009-05-05 @ 20:26:43
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Umma

Robinson? Gulp, jag hade hellre suttit i fängelse i två år tror jag.



Fan vad snäll du är som kirrar fint väder och massmördar alla brats lagom tills jag anländer i huvudstaden. Jag lovar att inte skvallra om den nya, snygga mysiska massmörderskan som härjar där... ;-)

2009-05-05 @ 22:44:15
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Maja

Har skumläst ikapp mig lite här nu iaf, men du trivs i lägenheten? Café Båtbryggan är ju lovely! Hela promenadstråket här nedan är ju underbart. Om du är en sån där som springer så ska det tydligen finnas bra spår om man går till vänster nere vi vattnet, bort mot Pampas och vidare mot Karlbergs slott också. Jag har dock inte vågat mig så långt ditåt än.. Vad det gäller blommor så kör iaf jag på en fikus (tror jag) och en orkidée. Funkar än så länge ;)

2009-05-06 @ 10:38:43
URL: http://majo.blogg.se/

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0