I shot a man in Reno / just to watch him die

Jahapp. Vi tar väl och ger bloggen ett till försök. Det känns rätt så irrelevant att uppdatera här med tanke på att jag mestadels gör absolut ingenting. Men vem vet, en vacker dag vänder nog den biten, och då lär det väl gråtas floder om jag inte talar om för folk vad jag pysslar med. Så vi kör igen.

Status just nu: någon halvmesig form av influensa. Jag har varit tämligen död sedan i lördags, och har tillbringat ett antal dagar i sängen ihop med några väldigt tvivelaktiga filmer (om vi bortser från Walk The Line, Johnny Cash är återigen husgud. Lite nykär måste jag medge). Feber/halsfluss/snor så det räcker till hela Sveriges befolkning/allmänt ont i kroppen/huvudvärk. Fin start, tack 2009!

Skolgång: Kriminologi II går mot sitt slut, igår mailade jag in min uppsats i viktimologi, och nästa vecka är det opponeringsdags. Jag ska opponera på Viktors uppsats... (här passar ett elakt skratt in, typ evil-plan-laugh för er som hajar). Skämtåsido. Viktor kommer säkert ha gjort ett bättre jobb än mig och då blir jag bitter. Har inte vågat mig på att läsa hans uppsats ännu, just av den anledningen. Prestationsångest AB. Men den tjugonde januari drar vi igång med nya friska tag, då är det Krim3 och kursen teori. Låter väl sådär va?

Arbetsliv: Åh hej åh hå vad jag är trött på ICA. Kul folk att jobba med mestadels, men snälla, låt mig leva på bidrag och ligga på sofflocket.

CSN: Jovisst, nu går jag och blir fattig student på riktigt. I januari bör första csn- utbetalningen casha in, vilket innebär att jag nu bara får tjäna lite pengar på ICA. Mindre jobb -> mer fritid -> förhoppningsvis mer energi till skolan -> skuldsatt upp till öronen -> en jävla massa gnäll från min sida.

Lägenhet: Jag letar för fullt. Jag vill verkligen flytta. Men med mina krav så är det fanimej tveksamt om det någonsin blir en flytt. Nu är jag i alla fall okej med tanken på att dela lägenhet, så jag har tvingat Sofie att bo ihop med mig ifall jag får tag i en schysst tvåa eller trea. Med tanke på att hon är morgonpigg och en fena på att göra scones så kan det bli en rätt bra kombination, i formen jag-tar-sovmorgon-sofie-gör-frukost-varianten.

Vänner: Jag är som vanligt usel på att umgås med er. Jag behöver väl inte ens be om ursäkt för det längre, va? Fancy you all, men det vet ni väl redan. Nyårsafton spenderas med en liten del av er, och den lilla delen var ju kul! Sedan missade jag ju att umgås med Sagge när hon äntligen kom hem, men jag får ta pallra mig ner till Malta istället (trist. Verkligen. Sol, bad, drinkar, blää....)

Familj: Nova is the shit! Jag trodde väl aldrig att jag skulle uppleva den dagen då jag fullkomligt älskade en liten bebis, men det här är faktiskt annorlunda. Nova är en väldigt exemplarisk bebis. Skriker nästan aldrig (hon har fått order av sina föräldrar att inte skrämma sin faster), skrattar jämt och har börjar göra massor med roliga ljud. Hon är ju förvisso lite långtråkig, men det blir bättre med åren lovar folk mig. Upp till bevis! ;)

Nyårslöften: ett måste, såklart. Jag ska ju fortsätta ner till normalvikt, det har blivit ett måste nu att bli av med mina nej-då-jag-äter-bara-upp-mig-lite-kilon. Dom är ivägen. Sedan ska jag anstänga mig i skolan, och sluta handla på faktura. Det känns som om det blir tre nyårslöften som bryts iår. (Faktura-löftet är redan brutet! Ha!)

Sådärja. En liten uppdatering för de som undrar vad som är på gång.

Skriv din åsikt
Postat av: Anonym

Ska vi bilda fattigstudentklub?? :P

Och du.. kolla upp några datum som kanpasa för dig och petra att koma in till eskilstuna för tacos och drinkkväll!! Petra tyckte att jag skulle komma till flen och att vi skulle ha den där, men nu är det så att jag har fler vänner än bara er (coolt va?:P) och jag har bjudit dom också. Och ja du ska träffa dom, dom är lika tröga som oss och har lika dålig humor som mig. Så kolla era scheman och ring mig! Puss

2009-01-09 @ 18:17:35

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0