594 små burkar av ett rent helvete

Ah, sådan smärta. Mina halsmandlar känns som tennisbollar inlindade i sandpapper, och i huvudet pågår en förtvivlat vidrig konsert på alldeles för hög volym. Kan det vara äcklig hip-hop blaj?
Som vanligt lär väl detta resultera i halsfluss, jippey. Gud så glad jag bli. Det är verkligen extremt kul att befara döden så fort man sväljer; eller ännu värre - sover. Jag håller på att kväva mig själv. Inatt var det katastrofalt. Jag låg vaken enbart för att det var läskigt att lägga sig ner, då fick jag ingen luft. Tack för det, min väldigt väl fungerade luftrör. NEJ.


Och något som dock inte är så tokigt att på inventeringen igår (Ica denna gång), så fick jag gå hem TJUGO ÖVER NIO. Årets glädjebesked! Petra, Josefina och jag gjorde.. Hm. Vi skrev mest elaka lappar och satte på folks ryggar. Men vi var även ganska effektiva. 594 små burkar champinjoner, HA! Camilla var en vandrande katastrof, som mest ville ha varmkorv. Gud så roligt jag hade åt henne.


Skolan går lååångsamt, jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft så här mycket läxor. Alla lärare utom Putte (idrotten) ger oss berg med läxor. Tack för det, min fritid försvann i ett nafs.


Annars så är det den sextonde september som huserar i allas tankar. Årets galej! Haha, kanske iaf. Ingen ska minnas något dagen efter är vi iaf överrens om. Klockslag och plats är hemligt för alla utom de utvalda. Känn er hedrade! ;)


"Groggvirke släcker ingen eld" - Det fick vi alla erfara i Juli när en tallrik med två miljoner värmeljus och glasspinnar sprack på Petras altan och trägolvet började brinna. Folk blev handlingsförlamade, men inte jag inte. Efter all denna vodka insåg jag att jag borde släcka elden - med Fanta! Oj oj, eldboll. Petra var smart och kvävde elden. Jag fick smärre panik efter eldbollen jag framkallade, men allt löste sig. Petra är fan min idol.



Nu blir det mera Jonathan Strange & Mr Norrel, vilken är en grymt bra bok. LÄS!  / P
En gång är aldrig ingen gång!


Och som parantes vill jag påpeka att David, Josefina och Ida är värdelösa på sjuan. Jag är grymt bra, Petra har sina stunder och Emelie kan vara lite klurig. Bye!

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0