En helvetiskt lång lördag.

Den här helgen har varit, hm, annorlunda. I fredags latade jag mig, vilket iofs inte är ovanligt. I går dock. 08:50 hämtade Tina, Andréas och Monica mig på parkeringen. Då bar det av till Duka i Katrineholm, där vi skulle inventera. Lage var redan där, och bakfulla Klas kom lite senare. Fram till två var det reko, jag räknade Lasse Åberg prylar, och cirka 4milj saker till. Två stänge butiken, och vi gick ut för att äta en bit mat. Den pepparsteken satt där den skulle är allt jag har att säga. Efter maten är det allt börjar rulla åt helt fel håll. Lista:


1. Klas åker hem, vilket innebär mer att göra för oss andra.
2. Monica och Lage åker hem. Kommentarer överflödiga.
3. Tina, jag och Andréas har dock riktigt roligt nu, och vi har precis fått alla inventeringspapper utskriva. Det innebär vanligtvis att inventeringen är klar. VANLIGTVIS alltså.
4. Av de 140 sidor vi ska kontrollera visar det sig att de första 40 är saker som Dukabutiken i Nyköping äger. Alltså ska dessa tas bort från datorn.
5. Panik.
6. Hungern sätter in. Jag kilar till McDonalds med årets inköpslista.
7. Vi konstaterar att dessa fyrtio sidor med cirka 100artiklar per sida måste tas bort var och en för sig.
Hur man gör? 1. Skriv in artikelnumret. 2. Tryck neråt för att komma till antalet saker som finns på lagret. 3. Skriv dit noll. 4. Tryck neråt igen. 5. Makulera? Tryck ja. 6. Skriv in ett nytt artikelnummer.
8. Andréas och jag får säga nummerna högt, och Tina knappar in.
9. Jag befarar att jag fått halsfluss.
10. Fortsätter knappa och greja.
11. Andréas och jag slår till på en sång; Yo no soy Marinero & Hönan Agda.
12. Tina hotar att slå oss.
13. Tina påpekar att Andréas och jag pratar för mycket. Vi skyller på Pappas gener.
14. Tina och Jag blir arga på Andréas som läser siffrorna alldeles för sakta. Jag tar över detta, och Andréas gör en hinderbana runt i butiken, som han sedan springer på tid.
15. Vi konstaterar att vi suttit och knappat in siffror i tre timmar. Då är klockan halv tio.

Efter denna lista kan man säga att vi lyckades med vårat lilla problem, och att jag var hemma i säng tjugo i tolv på natten. Det roliga i den här historien är dock att jag dessutom ska inventera på ICA på tisdag.


JAAAA. Gud så roligt.


Nu går jag och gräver ner mig. Har dock gjort lite bra idag: Pluggat (Ja, det ÄR sant), och köpt en fin fin tavla som jag älskar. Nu vill jag ha mat.


/ P

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0