Korkade vita män

Ledig lördag - söndag. Vad händer? Jo, solen går i moln, och bestämmer sig för att stanna där. Min solbränna jag tänkte ordna innan Bulgarien kan ju bara dra.

 

Mycket att göra nu sista veckan. Bulgarien om nio dagar, så nu är det dax att fixa pengarna på Forex, köpa solkräm, hämta resväskan från förrådet, börja se över vad man ska ha med sig, få saker och ting tvättat, ordna med skjutsen hem ifrån Arlanda.. Mycket mycket mycket. Särskilt jobbit blir det när man inte ens orka göra sig en kopp kaffe. Ska nog tvinga pappa att köpa irish cream cappuchino åt mig, det är enklare att ordna.

 

Mycket annat står på planeringen också. Ska bestämma dag och tid tills nästa vecka, för tjejerna kommer över så att vi kan planera det sista inför resan. Men jag jobbar så jäkla mycket att det kan bli riktigt svårt att klämma in en tid. Ida och jag måste köpa brännbara CDskivor så vi kan bränna ner massor med saker jag har på datorn. Jag ska peta över massor med bilder till Sam via mail, men det känns tungt, saknar honom redan och bilderna får mig att sakna honom ännu mer. Men i januari är det han och jag som flanerar runt på Londons gator, stora moderean börjar ju då! Harvey Nicks ska få ett besök av oss. Sam älskar den butiken, själv har jag aldrig varit där. Ah, ge mig januari nu!

 

Man blir helt apatisk när man är ledig. Det är jobbit att gå till jobbet och sitta där och häcka hela dagen, men när man är ledig så går tiden hemskt sakta. Iaf när solen vägrar titta fram. Därför blir det solarium ikväll, en dusch och en bra bok. Lästa nyss ut Michael Moore's 'Stupid white men', och det enda man kan säga om den är: grymt bra! Politisk satir på hög nivå, men med all fakta som gör hans resonemang till min religion. Tänka sig, jag som verkligen gillade George W Bush innan jag läste den här boken. Nu är det dax att tänka om.

 

Men först och främst är det dax att ta sig en kopp kaffe! / P


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0