Nybörjare

Jahapp, efter alla skriverier och allt snack så var ju även jag tvungen att börja blogga.

Rent allmänt har den här dagen varit helt okej. Började som vanligt med att ställa klockan alldeles för sent, vilket innebar att jag blev försenad - igen. Trillade in mitt i ett prov på svenskalektionen, som jag absolut inte hade läst på till. Jag tycker nog ändå att jag skötte det rätt snyggt, med lite påhittade idéer om varför svenskar inte förstår danskar. Svaret att de pratar grötigt är nog inte riktigt vad svenskaläraren var ute efter dock.

Om tjugo minuter slutar min datakunskapslektion, vilket gör att jag har tjugo minuter på mig efter lektionen att springa upp till ICA, byta om (förhoppningsvis äta en frukt) och sedan sätta mig i kassan till åtta då jag får gå hem och sova lite. Fast då bör jag dock plugga till geografiprovet som jag har på måndag. Men jag tvivlar på att jag kommer orka det, så det blir nog bara några sköna vänneravsnitt på DVD, eller så köper jag ELLE innan jag går hem från jobbet.

Var hemma hos min stackars Petra idag för att göra henne lite sällskap. Stackarn har precis opererat bort sin blindtarm, så hon lever på alvedon. Hon rör sig även som en gammal tant, vilket såg rätt komiskt ut. Vi åt lite glass och löste korsord, vilket var mycket mer givande än den spanskalektionen som jag egentligen skulle ha varit på. Hoppas att hon kryar på sig snart nog nu, så man får se henne lite oftare.

Imorgon blir det mera jobb, till stängning. På lördag ska jag fira Ida som fyllde år förra helgen, och sen så blir det fest på kvällen. Åker upp till Stockholm på söndag för att hälsa på min bror i hans nya lägenhet. Fullt upp hela helgen alltså, men måste nog trycka in lite pluggande nånstans också, hur nu det ska gå till.

Take care / Pernilla


Skriv din åsikt
Postat av: hejsan

senna, hur är det med dej!

2005-06-13 @ 18:02:29

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0