Slagsmål vs. Prov

Aaah, vilken helg! I lördags var det fest, rätt så skoj, med mycket härligt folk. Tyvärr så finns det ju alltidfolk som bara måste bråka och slåss. Det resulterade i att två killar blev av med framtänderna alldeles i onödan. Och jag vet vilket jäkla helvete som väntar dem, för en gång i tiden fick min bror hela framraddan utslagen av en kille som trodde att Mogge var en annan person. Så vissa människor borde lägga av med alkoholen för ett tag framöver. Beter man sig så, så är det ju inte nån mening med det. Blir man mer social, pratsam och vill dansa lite mer är det ju positivt, men får man ett behov av att slåss så är det ju bara att lägga ner. Extremt omoget, för att inte tala om hur taskigt det är mot dem som ställde upp och fixade fest. Vid ett stängde polisen av alltihop och alla fick åka hem. Kul slut för en fest, verkligen.

 

I söndags bar det av till Solna för att spana in Mogges nya lägenhet. Otroligt härligt, med ett äldre stuk (som halvmeterhöga lister både i golv och tak, och meterhöga väggar, stooora fönster o.s.v.) Själva Solna var inte alls likt en förort, utan hade mycket parker och lummiga ställen, väldigt mysigt. Ska upp dit i Juni för en helhelg med Mogge, lite (mycket) shopping, äta på resturang o.s.v. Dit skulle jag lätt kunna tänka mig att flytta, 15 min med cykel in till storstan, grymt centralt. Åt lite god mat igår, myste framför TV:n och snodde med mig lite DVD filmer hem.

 

Lyckades med att gå och lägga mig alldeles för sent igår, vilket innebar att jag var grymt trött idag i skolan. Redovisade min powerpoint presentation (som lätt var bäst av alla hittils) på datakunskapen, och hade sen prov i geografi, om Näringslivet och dess förändring. Trodde att jag inte kunde nånting, men det gick extremt bra, så det blev ett garanterat VG, kanske till och med ett MVG. Fick tillbaka Nationella i Matte A, där jag skrapat ihop 45 av 60 poäng, vilket var ett bra VG. Får tillbaka resultaten för Nationella i Engelska A på onsdag, iaf uppsatsen, läsförtståelsen och hörförståelsen. Det muntliga har vi redan fått betyg i, och där skrapade man ju ihop ett starkt MVG. Inte helt fel! :)

 

Tänkte ta en promenad idag, men orken tryter. Blir att tvätta lite kläder, städa rummet och glo på TV istället. Definitivt en mycket skönare idé. Ska beställa ny parfym och en otroligt snygg lacoste klocka så fort jag får pengar, så jag lär väl fortsätta med att vara totalt pank två dagar efter löning.

 

Har (igen) kommit på vad jag ska göra i framtiden, men nu känns det mycket bra, aktuellt och kul. Redovisning av det kommer senare! :)

 

Take care / P


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0