Sadistkiwi

Det som hände mig imorse var inte trevligt. Redogörelse: Efter att ha åkt på årets förkylning och var uppe vid halv nio imorse för att vara pigg i tid till jobbet klockan elva, bestämde jag mig för att äta tre stycken kiwis, som är sprängfyllda med c- vitamin. Sagt och gjort, jag åt mina kiwis. Och visst, jag har fått lite ont i magen utav dem förut, men nu fick jag århundradets magknip. Så när jag låg i min säng och förbarmade mig över smärtan, blev det svårt att andas. Plus att det kändes som om min snus låg på underläppen, även fast jag sköt upp den flera gånger. Jag reste på mig för att kolla mig i spegeln - voilá! Där ser jag mig själv med en överläpp som är fyra gånger så stor som vanligt. Totalt jäkla svullen. Jag rusar ner till mamma, för att påpeka att det ser ut som om jag plastikopererat mig. Det är då vi inser att jag fått årets allergireaktion. Jag äter en allergitablett som vi lyckligtvis hade hemma, får kallsvettningar och svimmar. Är ändå i tid till jobbet med en läpp som hade gjort Olinda avudsjuk. Aldrig mera kiwi. Sadist kiwi.


Igår var det myskväll med Roggan! Vi "tittade" på Phantom (räknas det om man kollar på de bästa musikdelarna, och pratar däremellan?), åt en massa godis och drällde massor med dricka överallt (vi = jag). Var riktigt skoj, måste göras om! Finding Neverland nästa gång, inte sant Roggan? =)


Efter jobbet idag bestämde Adlen och jag att det var McDonalds som stod på menyn. Vi gled in till Katrineholm, åt oss proppmätta, körde runt på Pelin i evigheter och åkte sen hem. Vi har dessutom upptäckt att min käre far har slängt mina Uggskor. Vad ska jag ha i vinter? Men smart som jag är lurade jag i honom att jag hade ett par äkta Ugg för över tusen spänn, så han ska köpa ett par äkta åt mig nu, som kompensation! =) Dessutom så hade han slängt mammas och hans vinterskor, så det blir dyrt för honom! haha.


Okej, vad är det med vädret? Jag har frusit ihjäl idag, trots mössa, fleecetröja och sockor. Vintern är på ingång, och blir det vinterdepression igen smäller jag av. Vintern sucks. GAH! Kylan tar död på all min gnista, all min lust, all min energi. Fy tusan så värdelöst med vinter. Och nej, snowboard, skidor och dylikt är INTE kul. Vinter har inget positivt (förutom att jag fyller arton och ska tatuera mig). That's it.


Nu blir det värmeljus, filtar, duntäcken, sockor och några riktigt kluriga Sudoku att fördriva tiden med. Börjar halv nio imorgon, måste vara utvilad. Hejpa! // Pillan.


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0