tempus fergit

Två månader kvar till jul idag. Det är läskigt hur fort tiden går. Jag sitter och knåpar på en film- och bokönskelista, min kära mor efterlyste en sådan. Jo jo, jag har väl en sisådär 300 böcker uppskrivna på en lista som jag vill ha, och cirka 50 filmer. Hon blir nog inte så glad över resultatet, så därför försöker jag få ihop en kortare variant. Och det, mina vänner, är inte det lättaste.


Idag har jag varit på två samhällskunskap B lektioner, en historia A, och sen drog jag iväg på akupunktur. Åkte hem sen, åt lunch och tog en promenad med jycken. Dock så håller jag på att frysa ihjäl, så jag funderar på att ta ett extremt varmt bad snarast. Fast det är mat snart, så jag får nog vänta lite. En kopp té får det nog ta och bli istället.


Sudoku är vanebildande - börja aldrig! Imorse röck jag morgontidningen ifrån pappa bara för att hinna lösa dagens sudoku innan det var dags för skolan. Skrämmande.


(för er som inte är så haj på latin; tempus fergit = tiden flyr)


Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0