Höstmörker

Idag blir det mest film och chips. Känner att det är en sån fredag. Antingen vill man ut, eller så vill man dega framför en film. Idag; film. Nästa fredag; UT! (En smygpik till Lina och Jonna, min Rollingbitches)
Film blir det som sagt, antingen Troja, Madagaskar eller Kalle och Chokladfabriken. Svårt val.


Negern, pik till dig efter din kommentar; Läs hela! Annars får man inte tycka något! ;) Tro mig, du kommer älska den. Och till Tommy, min iPod idol; Hah, det lät ju jäkligt komplicerat. Det borde jag ju kommit på alldeles själv. =) Men du får tamejtusan inte 50pix. Tänk på den fjuttiga ICA- lönen!!


Imorgon blir det Nyköping och sen övningskörning. Plus en film på kvällen? Jag är grymt inne på film just nu. Det blir så när vintern kryper på, då vill man bara mysa med action/humor och té, am I right? DÄRFÖR, ska jag lista tjugo filmer som ni bör se, vare sig ni vill eller inte!


1. Remember the Titans
2. The Phantom of the Opera
3. Troja
4. Tomb Raider 1&2
5. Ocean's eleven
6. Herkules (tecknade)
7. Ice Age
8. Van the Man
9. Alla Indiana Jones- filmerna
10. Alla Harry Potter- filmerna
11. Juryn
12. Shakespeare in love
13. The Bourne identity
14. Catch me if you can
15. Moulin Rouge
16. Notting Hill
17. The Bodyguard
18. Tjejen som föll över bord
19. From Hell
20. Armageddon


Filmerna är utan inbördes ordning, även fast film 1 & 2 är mina favoriter. Se dom nu i höst och vintermörkret, och därmed basta. Jag har dock säkerligen glömt flertalet filmer, men det kommer.
Boktipsen då?


1. Liftarens guide till galaxen
2. Jonathan Strange & Mr Norrell
3. Harry Potter- böckerna
4. da Vinci- koden
5. Änglar och demoner
6. Narnia- böckerna
7. Allt som Michael Moore har skrivit (typ Korkade vita män, vem har snott mitt land o.dy.)


Nuuuu tänker jag fan ta mig en kaffe och starta en film. Det har jag förtjänat efter att ha skrivit så många fina listor, så att ni har något att göra nu i mörkret. Kaffe var det ja, höres! // P

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0