Syndernas förlåtelse

Denna värdelösa torsdag. Självklart försov jag mig, glömde idrottskläder och åt för lite frukost. Helt värdelös början på en ny dag alltså. Men den blev snabbt bättre, kortspel och härliga människor livar alltid upp. Fast jag är lat idag, vädligt lat. Jag gjorde ingenting vettigt i skolan, och väl hemma har jag massor med läxor att ta itu med; rapporter, inför prov o.dy. Vad gör jag då? Äter toblerone och spelar PD. Fast nu har Roggan dragit iväg på träning så jag äter mest toblerone nu. Hm.


För att göra alla till lags (speciellt Sebbe) så tänker jag härmed börja titta på O.C. I detta nu så laddas avsnitten ned, och jag ska försöka hinne ifatt det avsnitt som visas på tisdag. Vad tror ni om det? Bara två säsonger och några avsnitt att se. Hjälp.


Underbare Isak räddade min dag idag, no comments on that one. Han gör det lite titt som tätt. Lina också. De insatta vet vad jag menar. Är du inte insatt så är det tråkigt för dig. Det är ändå bara mig som det här glädjer. =)


Numera är jag och iPoden överrens, festligt nog. Den spelar musik, och jag lyssnar. Bättre än så kan man inte ha det. När jag nu lärt mig att lägga in musik på den så återstår en fråga: Hur i helvete tar man bort musik ifrån den? Tacksam för svar på denna. Släng in en kommentar om du har övernaturliga talanger om Ipods.


Nu ska jag ta itu med lite historia, vilket är skoj. Kyrkan under medeltiden är ämnet, och fördjupningen ligger på Korstågen, som är min lilla passion tillsammans antiken, mytologin, andra världskriget och Babylon. Helt najs. Sen borde jag ta itu med sämhällskunskapen, som jag fortfarande inte gjort. Sju veckor har vi på oss, det är två kvar nu. Och jag har skrivit nästan två sidor. Jäkla rapportblaj. På tal om ingenting måste jag nämna att Psykosocialt arbete är en jäkligt mysig kurs. Man får massor med självinsikt, man lär sig tokmycket om sig själv och om andra. Den är djup, lite psykologi/filosofi stuk över det hela. Plus att man får prata hela tiden. Alltså som gjort för mig.


Det är löjligt gott med Toblerone, men som tur är så är det så mastigt att man max kan äta två-tre bitar. (Skall nämnas att detta är en huge taxfree toblerone. Huge I tell you.) Nej, plugga nu, PD ikväll! Snart är det helg, vad gör VI då?  // Pillan


Kunskap är MAKT.
Läs en bok eller nya numret av illustrerad vetenskap.


(Ber om ursäkt för den vilseledande rubriken, tog bara nått ord ur Allt om Historia tidningen.)


Skriv din åsikt
Postat av: Ministern

hej pernilla du markerar låten du vill ta bort och trycker på delete. svårt va? kunskap är som sagt makt, så ge mig 50 SEK

2005-09-29 @ 21:28:36

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0