Mera gnäll.

Jag har hunnit lite mer nu på rapporten. Jag är klar med delen om experimenten, jag har skrivit biten om tvillingarna som överlevde, och nu är jag inne på "Vad hände med Mengele?". Den delen är värst, eftersom han envisades med att flytta cirka sju gånger om dagen. Efter det ska jag skriva lite om fler läkare som figurerade under förintelsen, och därefter ska jag skriva sammanfattningen, analysen och källförteckningen. Tror vi att jag hinner ikväll? Nej. Tror vi dessutom att jag hinner skriva min filmanalys till Engelsk skrivkurs? Nej. Fan, jag hade ju tänkt vara ner med ett bad också. Skit.

För tillfället avskyr jag att plugga. Det är så djävulsk tidskrävande, långtråkigt, meningslöst och så får man inte betalt för att göra det. Tacka vet jag jobbet, där får man ju i alla fall pengar för varje timme som man sitter och sliter. Jag har helt missat att ta vara på vädret idag, eftersom rapporten stod ivägen för allt som kan tänkas vara ett privatliv och en fritid. Efter rapporten har jag massvis med saker att göra! Varför inte lista allt?

- Bokredovisning, EngB, "The picture of Dorian Gray" (Måste läsa de två sista kapitlen, måste!)
- Sammanfattning av tankar kring "Kirre"- boken, Psykosocialt arbete
- Läsa ut och redovisa "Don Quijote", SvB
- Skriva artikel om Edgar Allen Poe, SvB
- Göra klart (jag har faktiskt börjat!) instuderingsuppgifter till Kultur&Idéhistoria
- Massor med spanskaläxor som jag tänker strunta i
- Filmanalys, Engelsk Skrivkurs

Hm, det där var nog allt. Utöver det så borde jag städa mitt rum, gå ut och promenera i vårvädret, jobba, plocka iordning på alla mina kläder och fortsätta med mina idéer till garderoben. Kanske även möblera om i rummet? Jag är ruskigt sugen på det faktiskt. Men med min otympliga säng är det typ omöjligt.

Nej, nu ska jag göra mig ytterligare en kopp kaffe, ta en glasstrut, och sedan fortsätta på rapporten. Jag ger mig själv en timme till, sen ska jag fan vara klar! Upp till bevis! Hörs om en timme!

Skriv din åsikt

Skriv vad du tycker:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Tyck till!

Trackback
RSS 2.0